به گزارش ایرنا ، محمدرضا سپهری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: امروز مدارک کاغذی دانشگاهها و موسسات علمی در بحث اشتغال به درد نمی خورد بلکه آنچه مهم است توانایی و مهارت فرد می باشد.
وی اظهار کرد: برای اولین بار در کشور آزمون شرکت های خصوصی و دانش بنیان با شرکت سه هزار و 500 نفر برگزار شد که بر اساس بررسی های بعدی همه این افراد جذب بازار کار شده اند.
وی از برگزاری آزمون مهارت برای جذب افراد در واحدهای تولیدی و خدماتی در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در این آزمون همه افراد حتی افراد بیسواد و کم سن و سال دارای مهارت می توانند شرکت کنند و مدارک تحصیلی هیچ نقشی در نتایج آزمون ندارد.
وی جذب افراد غیر متخصص و مهارت را اشتباهی بزرگ خواند و اضافه کرد: جذب افراد بدون مهارت در واقع اتلاف منابع است و اصولا هر چقدر هم برای چنین افرادی سرمایه گذاری شود نتیجه مطلوب گرفته نمی شود.
سپهری گفت: وجود نیروی جوان برای کشور می تواند یک فرصت و یا یک تهدید باشد و باید مسوولان و متولیان امر با برنامه ریزی صحیح از این نیروی عظیم در راستای بالندگی و پیشرفت کشور استفاده کنند.
معاون وزیر کار و امور اجتماعی و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی اظهارکرد: متاسفانه قوانین دست و پاگیر در کشور ما مانع توسعه و پیشرفت شده است.
وی تنها راه حل مشکل بیکاری را سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: باید مولفه های مهمی چون امنیت و مالکیت سرمایه گذاری تامین شود تا شاهد رونق اقتصادی و تولید و ایجاد اشتغال در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه سرمایه هم هوشمند است هم ترسو اضافه کرد: اشتغال متغیری وابسته، تاخیری، تدریجی و حساس است و اگر به آن توجه نشود انواع آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد افزایش می باد.
وی بیان کرد: باید مسوولان استان با تدبیر و سعه صدر از سرمایه گذران استقبال کنند تا زمینه رشد و شکوفایی منطقه فراهم شود و در جلسات شورای هماهنگی تلاش کنید تا فضای کسب وکار رونق پیدا کند.
ایجاد اشتغال یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت تدبیر و امید است ، بر اساس چشم انداز برنامه توسعه ای سالانه در کشور باید حدود یک میلیون شغل ایجاد شود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.