به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در آئین تحلیف اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای خلخال ، کلور و هشجین افزود: هدف اصلی از تشکیل شوراهای اسلامی خدمت بیشتر و بهتر به مردم از سوی منتخبین خود مردم است و در صورتی که اعضای شورای اسلامی به قوانین و مقررات جاری کشور آشنایی نداشته باشند بدیهی است که مصوبات آنها به علت مغایرت با قوانین جاری کشور مورد تایید مراجع نظارتی بر کار شوراها قرار نخواهد گرفت.
وی داشتن تسلط کافی به قوانین ، مقررات مربوط به شوراها و آئین نامه های اجرایی را از جمله وظایف مهم اعضای شورای اسلامی شهر و روستای خلخال در خدمت صادقانه به مردم و تلاش برای توسعه و عمران شهری و روستایی برشمرد.
او افزود: شوراها هر اندازه تعامل مثبت و سازنده با دستگاه های اجرایی شهرستان داشته و از ظرفیت های این دستگاه ها به خوبی استفاده کنند به همان اندازه در پیشبرد اهداف خود در بحث خدمت مطلوب به منتخبین خود موفق خواهند بود.
وی گفت: هدف اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا باید خدمت مناسب به مردم بوده و از اعمال تفکر سلیقه ای و شخصی در مصوبات جلسات شورا جدا پرهیز و اختلاف نظر بین اعضا نیز نباید منجر به نتیجه گیری و تاثیرگذاری منفی در تصمیمات نهایی شورا شود.
وی با قدردانی از تلاش اعضای شورای اسلامی دور چهارم و شهرداران شهرهای مختلف خلخال برای اعضای دور پنجم شورای اسلامی سه شهر خلخال ، کلور و هشجین آرزوی موفقیت در مسوولیت جدید کرد و گفت: برای تامین بیش از 2 هزار تن قیر رایگان برای شهرداری شهر خلخال نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس تلاش و پیگیری شبانه روزی داشته و انتظار می رود اعضای شورای اسلامی جدید این شهر بهمراه شهردار در آسفالت معابر با استفاده از قیر رایگان و در فرصت باقیمانده از فصل کاری تلاش کنند.
حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال نیز در این آئین گفت: افرادی که به عنوان منختبین مردم به عضویت جدید شوراهای اسلامی شهر روستا درآمده اند و در پیشگاه کلام الله مجید سوگند یاد کردند تا آخرین لحظه مسوولیت باید به این سوگند وفادار بوده و برای خدمت به مردم بدور از هرگونه اعمال سلیقه های شخصی ، گروهی و یا جناحی تلاش کنند.
وی با تبریک هفته دولت به مسوولان اجرایی شهرستان و دولتمردان اظهار کرد: این هفته فرصتی مناسب برای ارائه گزارش عملکرد مسوولان اجرایی به مردم به صورت شفاف و روشن است.
وی گفت: همانطور که گذشته نشان می دهد مسوولیت دیمی و بدور از برنامه ریزی و داشتن ابتکار عمل راه به جایی نبرده و نخواهد برد، داشتن برنامه کوتاه و بلند مدت همراه با تدبیر و ابتکار عمل از مسوولان در هر رده مسوولیتی انتظار می رود.
در این مراسم از دست اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز اعضای شورای اسلامی دور چهارم تجلیل شد.
پس از پایان مراسم سوگند و تحلیف اعضای دور پنجم شوراهای اسلامی سه شهر خلخال ، کلور و هشجین جلسات تعیین اعضای هیات رییسه شورای اسلامی هر سه شهر تشکیل و بلال نوری ، افشین حداد و حمایت نوروزی بترتیب به عنوان روسای شورای اسلامی شهرهای خلخال ، کلور و هشجین انتخاب شدند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.