مسئول بسیج مساجد و بقاع متبرکه سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه به ازای هر هزار و300 نفر در کشور یک مسجد دایر شده و فعالیت می‌کند، گفت:  بطوریکه از 70 هزار مسجد کشور تنها در 20 درصد مساجد پایگاه بسیج وجود داشته و فعالیت می‌کنند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام دسمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در کشور 78 هزار مسجد وجود دارد به طوری که به ازای هر هزار و300 نفر جمعیت کشور یک مسجد دایر شده و فعالیت می‌کند. 
وی گفت: این در حالی است که برای هر 450 نفر اهل تسنن یک مسجد و برای هر هزار و 300 نفر اهل شیعه یک مسجد در کشورمان وجود دارد.  مسئول بسیج مساجد و بقاع متبرکه سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در برخی از مناطق تهران که بحران‌خیز است نظیر میدان هفت تیر و میادین اطراف آن به ازای 28 کلیسای فعال تنها 14 مسجد وجود دارد که در این بین هفت مسجد دارای پایگاه بسیج است. 
دسمی با بیان اینکه برپایی اقامه نماز جماعت در مساجد کشور وضعیت خوبی ندارد، افزود: در 70 هزار مسجد شیعیان تنها 42 درصد آنها نماز جماعت منظم برگزار می‌شود و در مابقی مساجد یا نماز جماعت برگزار نشده و یا به شکل غیرمنظم و فصلی شاهد برگزاری نماز جماعت هستیم.   وی از مسجد به عنوان پایگاه اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تربیت و تعالی مدافعان حرم یاد کرد و گفت: ما در حالی که چنین کارکردی را از مساجد انتظار داریم اما چشم‌انداز خوبی را در شرایط کنونی شاهد نیستیم به طوری که باید با تدبیری بیشتر در حوزه مساجد و فعال کردن آنها اقداماتی انجام شود در حالی که شرایط روبه تضعیف و نگرانی گذاشته است. 
وی یکی از رسالت‌های سازمان بسیج مستضعفین را احیای مساجد و توجه به کارکردهای همه‌جانبه آن توصیف کرد و گفت: از 70 هزار مسجد شیعیان در کشورمان 23 هزار مسجد پایگاه بسیج و 50 هزار مسجد پایگاه بسیج ندارد که این در نوع خود یک فاجعه است.   مسئول بسیج مساجد و بقاع متبرکه سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در این بین 17 هزار پایگاه بسیج خارج از مسجد است که در این زمینه نیز شاهد برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها هستیم. 
دسمی با اشاره به رسالت مهم پایگاه بسیج منطبق بر رسالت مساجد گفت: همان طوری که مساجد در احیای دین الهی و جذب مردم و همچنین تربیت و تعالی آنها نقش اساسی دارند پایگاه بسیج در مساجد نیز باید چنین رسالتی را به خوبی انجام دهند. 
وی گفت: سال 81 تا 83 طرح شناسایی پایگاه‌های موفق را در سطح کشور انجام دادیم که امیدواریم بر همین اساس و با تعامل خوب پایگاه‌ها با مساجد زمینه تقویت هر دو نهاد به خوبی فراهم اید. 
مسئول بسیج مساجد و بقاع متبرکه سازمان بسیج مستضعفین با برشمردن ویژگی اهل مسجد در محبت، مداراکردن و رفتار و سلوک شایسته گفت: نباید عده‌ای با اندیشه سکولار سعی کنند تا رنگ و بوی حقیقی را از مسجد گرفته و این پایگاه را به یک نهاد تک بعدی تبدیل کنند در حالی که مسجد پایگاه و مرکز تجمع مردم و ارتباط جامعه و نظام یاد می‌شود. 
دسمی ضرورت حفظ کارکرد جامع مساجد را یادآور شد و گفت: در سال‌های گذشته عده‌ای تلاش کردند تا مساجد را از جامعیت بیندازند در حالی که نگاه تک بعدی به مساجد خود آسیب‌آفرین است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.