نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:
نمایندگان در انتخاب وزیر اصلح دقت کنند. 
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های این هفته اردبیل از نمایندگان خواست در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشاه نکنند.
 
وی گفت: چهار سال کشور با فکر و سلیقه و تشخیص این وزراء اداره خواهد شد و مقام معظم رهبری در این باره‌ فرموده‌اند "معیشت مردم را باید در این چهار سال به یک نقطه قابل قبول رساند" و این جز با وزرای توانمند، مقدور نیست.

امام جمعه اردبیل با اشاره به محرومیت حجاج یمن از حج توسط عربستان گفت: خداوند از ما حجی می‌خواهد که در آن بیت‌الله الحرام، بیت عتیق یعنی آزاد باشد «ولیطّوّفوا بالبیت العتیق» در حالی که بیت اسیر است و آل سعود آن را ملک طلق و ارث پدری خود می‌دانند.

وی با ذکر فضایل دهه اول ذی الحجه مخصوصا از جهت روزه و دعا از مومنین خواست استفاده کامل از این مناسبت زمانی را از دست ندهند.

امام جمعه اردبیل  به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(س) بر لزوم اقتداء به این زوج معصوم و به این ازدواج آسمانی تاکید کرد و افزود:  این ازدواج حاوی ارزش‌های بسیار حیاتی و مهم است.
 
وی افزود: بساطت و سادگی ازدواج، عدم لحاظ اعتبارات ظاهری و مادی در انتخاب و اینکه امیرالمومنین سراغ مکشفه‌ها و متبرجات جاهلی و متمولین نرفت و رسول خدا با وجود خواستگاری ثروتمندان بزرگ حجاز با آنها موافقت نکرد، نبود حرام و گناه در انتخاب و در مراسم ازدواج، وجود حیاء زوجین حتی در خواستگاری و در آمدن حضرت زهرا برای اخذ دعای خیر از پدر، شروع ازدواج با عفت و ادامه آن با عفت، اکتفاء به مهر السنه، نبود توقعات غیرعادی و غیرعرفی از طرف زوجین و خانواده های آنها از ویژگی‌های بارز این زوج آسمانی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: این ازدواج، یک الگوی جهانی و ابدی است و ما هرچه از این الگوها و اسوه‌های ابدی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد، حجم عظیم روزانه طلاق در کشور دلیل خوبی بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است، امروزه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است و خطراتی که به عنوان عناصر فرهنگی متوجه بقاء نهاد خانواده است کمتر از عوامل اقتصادی نیست. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.