معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل به ضرورت توجه به مزایا، منابع و راهکارهای کشاورزی ارگانیک در استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اقبال عباسی در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کشور و اقتصادی که وابسته به دیگران باشد، نمی‌تواند اقتصاد بزرگ و درآمد سرانه بیشتری داشته باشد، افزود: کشورهای وابسته حتی شاید نتوانند کشور، اقتصاد و انسان‌های بزرگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه انسان‌های شریف آنهایی هستند که خداترس و بنده‌نواز باشند، تصریح کرد: این مهم در حوزه اقتصاد و کشاورزی نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با طرح این سوال که آیا در کشورهای صنعتی هم کشاورزی ارگانیک مورد توجه قرار گرفته است یا نه؟، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران و بالاخص استان اردبیل، سه موضوع مزایا، منابع و راهکارهای کشاورزی ارگانیک باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل تاکید کرد: در همین راستا مطالعات بر عهده پژوهشگران و فرصت سازی، بسترسازی حمایت و هدایت به عهده دولت و حاکمیت است.

ناصر زارع دبیر علمی کنفرانس نیز با بیان اینکه محصولات کشاورزی نقش بسیار مهمی در سلامت و امنیت جامعه دارند، گفت: استفاده بی‌رویه از نهاده‌های کشاورزی خسارت جبران‌ناپذیری به سلامت انسان، محیط زیست و غیره وارد کرده است.

وی با بیان اینکه این کنفرانس با هدف ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی بین محققین، اساتید، دانشجویان و اندیشمندان کشاورزی ارگانیک و مرسوم و شناخت پتانسیل‌ها و چالش‌های موجود در تولید محصولات سالم و ارگانیک برنامه‌ریزی شده است، افزود: برای این کنفرانس 450 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود که بعد از داوری 409 مقاله برای ارائه در کنفرانس مورد پذیرش واقع شد و از این تعداد نیز 5 مقاله به صورت سخنرانی کلیدی، 31 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می‌شود.

زارع اظهارامیدواری کرد: این کنفرانس بتواند در شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی ارگانیک و ترویج آن مثمر ثمر واقع شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.