رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت توجه به توسعه کشاورزی ارگانیک و مرسوم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، گودرز صادقی در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم ضمن معرفی میهمانان داخلی و خارجی این کنفرانس، گفت: موضوع کشاورزی ارگانیک و مرسوم به عنوان یک تذکر و یادآوری برای جامعه امروز مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در یکصد سال گذشته بشر توانسته است زمین و اتمسفر را دچار معضلات جدی کند، افزود: اگر این چنین پیش برویم، این کره دیگر نیازی به زلزله‌ها، رانش‌ها و عوامل دیگر برای نابودی زمین نخواهد بود و بشر به دست خود دنیا را به سمت زوال خواهد برد.

صادقی افزود: بسیار خوشحال هستیم که بشر فعلا قدرت دسترسی به لایه‌های عمیق‌تر زمین پیدا نکرده است.

رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم پرداختن به این اصل مهم را بازگشت به طبیعت واقعی انسان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه امروز در دامپروری مدرن نیز طوری با حیوانات برخورد می‌شود که مطلوب، انسانی و شرعی نیست.

وی با بیان اینکه رابطه معنوی موجود بین انسان و طبیعت و انسان و حیوانات از بین رفته است و انسان طبیعت را به نابودی کشانده است، خاطرنشان کرد: ما در برابر طبیعت مسئول هستیم و این مسئولیت را باید به نحو احسن ایفا نماییم و الا در این کهکشان به موجود بدنامی تبدیل خواهیم شد.

محمدتقی آل ابراهیم مدیر امور بین‌الملل و دبیر اجرایی کنفرانس نیز هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس را جمع کردن دانشمندان، محققین، اساتید دانشگاه و دانشجویان به منظور ارائه و بحث در مورد تکامل کشاورزی پایدار در دنیا عنوان کرد.

وی افزود: نتایج مقالات این کنفرانس می‌تواند به عنوان سکو و پله‌ای جهت ارتقای سلامت انسانی باشد.

آل ابراهیم ادامه داد: این کنفرانس با حمایت دانشگاه‌های مختلف و به ویژه حمایت مالی و معنوی سفارت فرانسه در ایران برای اولین به صورت بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی و با نمایه شدن در سایت رسمی انجمن علوم علف‌های هرز و با حمایت آنها برگزار می‌شود.

گفتنی است در این کنفرانس Prof. Daniel Weck Wreihchart از دانشگاه استراسبورگ فرانسه   و Prof. Jens Carl Streibig  از دانشگاه کوپنهاگن دانمارک به عنوان سخنران کلیدی حضور داشتند. همچنین در این حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی بخش دولتی و خصوصی در زمینه کشاورزی ارگانیک و مرسوم برگزار شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.