معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: آمایش سرزمین باید پایه کار توسعه پایدار شهرهای استان باشد.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، فهیمی در  جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار با اشاره به اهمیت و ضرورت مقابله با آلودگی هوا در استان اردبیل و جلوگیری و کنترل انتشار عوامل آلاینده جوی در سطح استان گفت: برای جلوگیری و کنترل آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار ارائه برنامه کاری و عملیاتی از سوی شهرداران خواسته شده بطوریکه موضوع توسعه فضای سبز و افزایش سرانه آن در سطح استان ضروری است. 
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بر احداث فضای سبز بر اساس شریانهای جابجایی هوا در شهرستانهای استان اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز شهرهای استان پائین است بطوریکه لازم است شهرداران برای رسیدن به سرانه استاندارد فضای سبز برنامه و تقویم اجرائی ارائه کنند. 
وی با اشاره به اینکه تهیه شرح خدمات توسعه پایدار شهرستانها و استانها براساس آمایش سرزمینی صورت می گیرد، گفت: مطالعات و راهکارهای علمی و درست در خصوص توسعه فضای سبز و درختکاری به منظور آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار مد نظر باشد. 
در ادامه این جلسه محمد خداپرست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ضرورت مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار گفت: در قانون برنامه ششم توسعه نیز بر ضرورت مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار تاکید شده و علاوه بر آن نیز با تصویب نهایی قانون هوای پاک از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تائیدیه شورای نگهبان قانون هوای پاک از طرف رئیس جمهور جهت اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است.   خداپرست با اشاره به اینکه هم اکنون یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد بر ضرورت خریداری و راه اندازی یک ایستگاه جدید در مرکز شهر جهت اطلاع رسانی و اعلام پیش آگاهی وضعیت کیفی هوای محیطی مرکز استان تاکید کرد و خواستار مساعدت و همکاری شهرداری اردبیل در این زمینه گردید. 
وی افزود: درخصوص وضعیت آلودگی هوای استان و لزوم توجه عموم برای کاهش آلودگی  هوا ، ضروری است رسانه ها بویژه صداوسیما در این خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.