رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بهتر است دولت با شوراها کنار آمده و به جای تضعیف آنها این نهاد مردمی را کمک کرده و همراهی کند .

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در صد و شصت و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: دوره پنجم شوراها در حالی آغاز می‌شود که توسعه و عمران شهری به عنوان یک ضرورت غیرقابل انکار باید مورد تقویت قرار گرفته و مردم که مستحق خدمات شایسته هستند از منتخبان خود انتظار دارند تا کم و کسری‌ها و نواقص را با تدبیر خود و جلب مشارکت بخش خصوصی برطرف کنند .

وی گفت: در شورای پنجم باید منتخبان مردم دنبال راه‌حل‌های اساسی در حل مشکلات اساسی باشند که در این زمینه باید از نظرات کارشناسان، متخصصان و محققان استفاده کرد .

رئیس شورای شهر اردبیل به توفیق شورای چهارم در دستیابی به توسعه شهر اردبیل با تکیه بر دو رکن اساسی اشاره کرد  و افزود: ما در کنار جلب مشارکت بخش خصوصی در عمران و آبادانی و توسعه شهر اردبیل بیشترین تمرکزمان را در حوزه توسعه گردشگری گذاشتیم و در این دو حوزه سعی کردیم تا شهر اردبیل را به درآمد پایدار به سمت توسعه واقعی سوق دهیم که در این زمینه با برخی فراز و فرودها نیز روبه‌رو بودیم .

خوشبخت به اوج رکود در دوره چهارم شورای شهر اشاره کرد و گفت: ما به دلیل این رکود نتوانستیم بسیاری از برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌هایمان را تحقق ببخشیم که در این راستا باید به فکر تعریف منابع درآمد پایدار برای توسعه و عمران شهری بود تا بدین وسیله بتوان اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را محقق کرد .

وی با یادآوری اینکه در کنار شوراها باید دولت نیز این مجموعه و نهاد مردمی را مورد حمایت قرار دهد، عنوان کرد: اصلا شایسته نیست که دولت‌ها به شکل قهرآمیز با شوراها برخورد کنند در حالی که شورا نهاد مردمی و دموکراتیک است و مانع‌تراشی در مسیر حرکت آن جز تضعیف این نهاد نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت .

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: هر چند واگذاری اختیارات  و قدرت کار سختی است اما باید کار مردم را به خود مردم بسپاریم چرا که این امر ضرورت دارد و باید یه روز به معنای واقعی و در قالب پارلمان‌های محلی اتفاق بیفتد .

خوشبخت با آروزی موفقیت برای اعضای شورای پنجم گفت: امیدواریم  با همراهی تمام نهاد شورای پنجم بتواند اهداف و برنامه‌های خود را در مسیر توسعه شهر ادامه دهد .

 

مخالفت شورای اردبیل با راه‌اندازی کافه کتاب

اما در ادامه جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اعضای شورا با اکثریت آرا به مدیریت هیأت امنایی موزه شهرداری اردبیل در امارت کهن شهر اردبیل رای داده و با آن موافقت کردند .

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر با صدور مجوز برای احداث هتلی در کنار پارک پل کارشناسان با 625 واحد پارکینگ زیرزمینی موافقت کردند، در حالی که رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: در احداث این هتل اغلب واحدهای تجاری در نظر گرفته شده و تغییر کاربری از فضای سبز به تجاری را به عینه شاهد هستیم .

علیرضا سلیمانی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه نمی‌تواند به تعهدات خود در احداث هتل و پارکینگ عمل کند، گفت: این مجموعه را قرار است بنیاد توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح احداث کنند اما انجام تعهدات از عهده این مجموعه بر نمی‌آید .

در ادامه رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در شورای چهارم سعی شد در حوزه تملک اراضی اقدامات خوبی انجام شود تا از فروش و واگذاری زمین به شکل غیرقانونی جلوگیری شود، تصریح کرد: این اقدام شهرداری سبب شد تا عاملی کنترلی برای اراضی و زمین‌های بلاتکلیف باشد .

در ادامه اعضای شورای شهراردبیل درخواست شهرداری را در مورد توافق با یعقوب نعمت‌اللهی سرمایه‌گذار پروژه روناک در فسخ قرارداد و پرداخت  13 میلیارد و 237 میلیون ریال از بابت احداث بخشی از پروژه روناک به شکل 30 درصد نقد و 70 درصد واگذاری مایملک موافق کردند تا این پرونده به کمیسیون مربوطه ارجاع شود .

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر اردبیل با بهانه قرار دادن عنوان کافه کتاب با پروژه سرمایه‌گذاری احداث چهار کافه کتاب در مناطق مختلف شهر اردبیل مخالفت کردند و به صراحت گفتند که باید عنوان این پروژه سرمایه‌گذاری از کافه کتاب به خانه کتاب تغییر پیدا کند .

اسفندیار هوشیار یکی از اعضای شورای شهر اردبیل بیان کرد: ما اصلا راضی نیسیتم در داخل فضای سبز مکان دیگری همچون مکان‌ فرهنگی دایر شود چرا که احداث چنین بناهایی در فضای سبز ماهیت اصلی این مجموعه را از بین می‌برد .

جلسات شورای چهارم در حالی همچنان با فراز و فرود و حضور یا عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر ادامه دارد که به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده آخرین جلسات شورای چهارم برگزار و شورای پنجم نیز فعالیت خود را به زودی آغاز کند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.