به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش ، پنجشنبه شب در آیین گشایش موزه عمارت شهرداری اردبیل افزود : یادگارهای ارزشمندی که از گذشته تاریخی منطقه در گوشه و کنار دیارمان به دستمان رسیده اند مانند کیمایی هستند که چندین برابر داروهایی که برای درمان ناراحتی های روانی و جسمانی بیماران تجویز می شوند روی بهبود انسان تاثیر مثبت می گذارند.
وی با اشاره به اینکه همه اشیاء و آثاری که از نیاکان ما به ارث رسیده اند اعم از مادی و معنوی همواره برای بشر به نوعی ایجاد آرامش می نمایند اظهار کرد: همین عمارت تاریخی شهرداری اردبیل دارای روح دل انگیز است که مشاهده آن ناخودآگاه آرامش به روان انسان ها می بخشد درحالیکه ساختمان های واقع در پیرامون آن که در سال های اخیر ساخته شده اند از چنین امتیازی برخوردار نیستند.
خدابخش ؛ خاطرنشان کرد: هم خود این ساختمان و هم اشیاء و اقلام فرهنگی و تاریخی که در غرفه های آن قرار گرفته اند دارای چنین ویژگی خاص هستند که امیدوارم موجبات پیشرفت فرهنگی شهرمان را بیش از پیش فراهم نماید.
استاندار اردبیل با اشاره به قرار داشتن در واپسین روزهای هفته بزرگداشت اردبیل ادامه داد : از تاثیرهای مفید چنین مناسبت هایی ایجاد فرصت برای بازگشت به گذشته ارزشمند خودمان به عنوان یکی از نیازهای مهم بشر حاضر در روزگار کنونی و نسل های آینده است.
وی بیان کرد: همانگونه که پیوست اخلاقی برای رشته پزشکی از ضروریات می باشد انتظار می رود در سایر حوزه ها و صنوف و ازجمله در معماری و مهندسی شهرسازی نیز فعالان در این حرفه ها دارای مهندسی اخلاق باشند تا به خوبی با افراد و لایه های مختلف جامعه ارتباط برقرار نموده و ساختمان ها و مبلمان شهرها را متناسب با نیازهای معنوی و عاطفی انسان ها طراحی نمایند.
وی یادآوری کرد: بدون تردید هنر به عنوان زبان و ابزار بسیار قدرتمند دارای حوزه های نفوذ فراوان و عمیق است و باید زمینه استفاده مفید از آن برای بهبود بخش های مختلف جامعه ؛ رفع مشکل ها و معضل ها و بهتر شدن وضعیت زندگی انسان ها در ابعاد معنوی و مادی فراهم شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرداری اردبیل در یک اقدام ابتکاری ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل را با همکاری کارشناسان و دست اندرکاران ذیربط ؛ مرمت و آن را به عمارت موزه شهرداری اردبیل تبدیل کرده است.
در درون این ساختمان که دارای طراحی زیبا و منحصر به فرد است 17 غرفه در موضوع ها و زمینه های مختلف ازجمله مذهب ؛ عزاداری ؛ تعزیه ؛ طبابت ؛ فرهنگ و ادب ؛ مشاهیر و اولین های شهر و نظایر آنها ایجاد شده است.
با تاسف در سال های نه چندان دور بدون در نظر گرفتن تناسب و پیشینه تاریخی و زیبایی معماری منحصر به فرد این بنای قدیمی شهرداری که در مرکز شهر اردبیل قرار دارد یک ساختمان برای توسعه فضای اداری شهرداری به شیوه معماری امروزی در جنب آن احداث شده است که مانند وصله ناجور و نازیبا بر پیکر این عمارت عظیم دیده می شود.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.