جعفر فهیمی روز سه شنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با مسوولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی در اردبیل یکی از مهم ترین چالش هایی که کشاورزان با آن در اخذ وام برای توسعه کشاورزی و دامپروری مواجه هستند را ناتوایی کشاورزان در تامین ضامن برای استفاده از تسهیلات دانست.
او اظهار کرد: انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که قانونی را به تصویب برسانند که به موجب آن املاک و دارایی کشاورزان از جمله زمین زارعی به عنوان ضامن معتبر تلقی شود و کشاورزان بتوانند با استفاده از نسخ زمین زراعی خود به عنوان ضامن از اعتبارات بانک ها برای رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استفاده کنند.
وی همچنین افزود: یکی از مهم ترین چالش های پیش رو در بخش کشاورزی استان در تامین آب ، استفاده از انواع سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و بخصوص تکمیل سدهای معیشتی است که بطور مستقیم در توانمند سازی بهره برداران نقش کلیدی دارد.
او گفت: اجرای سدهای معیشتی در شهرستان های گرمی ، خلخال و کوثر باید شتاب بیشتری به خود بگیرد طوری که در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی اجرای سد معیشتی بالهارود به تصویب رسیده و می بایست اجرا شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، او تلاش وزارت جهاد کشاورز ی در مهار آبهای مرزی در دشت زرخیز مغان را ارزشمند دانست و گفت: با اجرای این مگا پروژه 62 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت آبی می رود و برای تعداد 26 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
او افزود: دست اندرکاران بخش کشاورزی باید بدون هیچ گونه دغدغه از لحاظ اعتبارات از تمام توان خود در جهت تجهیز اراضی به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده کنند.
وی تشریح کرد: با افزایش سطح اطلاعات علمی و تخصصی بهره برداران در تمام زمینه های کشاورزی و دامپروری و باغبانی می توان به توسعه پایدار دست یافت.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.