به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی هم اقدام عملی در جهت پیشبرد امور انجام دهند.
وی بااشاره به اعمال مشوق های بیمه کارآفرینی در استان اردبیل افزود: دولت تدبیر وامید دستورالعمل طرح مشوق های بیمه کارآفرینی را ابلاغ کرده که با اجرای آن تحول عظیمی درارتباط با کارآفرینی صورت می گیرد.
استاندار اردبیل گفت: براساس این دستورالعمل 23 درصد حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت پرداخت می شود .
خدابخش بیان کرد: در حال حاضر مشوق های بیمه کارفرمایی در برخی از ادارات اعمال می شود بطوریکه بهزیستی به مدت پنج سال ،بنیاد شهید به مدت پنج سال و کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به مدت 2 سال حق بیمه کارفرمایی را به شرط جذب و اشتغال معرفی شدگان این ادارات به واحدهای تولیدی پرداخت می کنند.
وی با بیان اینکه دولت متولی سیاست گذاری و زمینه سازی جهت ایجاد و‌ تثبیت اشتغال است اظهار کرد: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می کند و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کند.
استاندار اردبیل اضافه کرد: اشتغال تنها مختص واحدهای تولیدی نیست بلکه بخش اعظمی از فرصت های شغلی در بخش خدمات صورت می گیرد.
خدابخش حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را یادآور شد و افزود: دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران را با هدف مبارزه با معضل بیکاری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
دولت تدبیر و امید در سال های گذشته در راستای ایجاد و تثبیت فرصت های شغلی در استان اردبیل اقدام های مهمی انجام داده است که از جمله آن فعال کردن 240 واحد تولیدی راکد در سال 95 می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.