مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران در اردبیل آغازبکار کرد.

نجیبه خروشی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در حاشیه آغازبکار این مسابقات در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه اردبیل با اشاره به اهداف این مسابقات، گفت: رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقای دانش و آگاهی،   آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و همچنین تمرین و تقویت فعالیت ‌ های گروهی منسجم و هدفمند از اهداف این مسابقات است.

وی با بیان اینکه پنجمین دوره این مسابقات با حضور هشت گروه دانشجویی سال گذشته در اردبیل برگزار و یک گروه به مرحله منطقه‌ای راه یافت، افزود: امسال نیز هشت گروه از دانشگاه‌های محقق اردبیلی، علوم پزشکی، پیام نور و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل شرکت کرده‌اند.

خروشی با بیان اینکه هر گروه متشکل از دو نفر محقق و دو نفر سخنران می‌باشند در یک تایم مشخص رقابت می‌کنند، ادامه داد: هیات داوران مسابقات نیز متشکل از اساتید دانشگاه هستند و در این دوره نیز یک گروه به مرحله منطقه‌ای راه خواهد یافت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقاتی از منویات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: این منویات به عنوان یکی از ماموریت‌های جهاددانشگاهی تعیین شده و بنیان‌گذار این مسابقات جهاددانشگاهی می‌باشد تا الگوی مناظره دانشجویی به جوامع بین‌المللی ارائه شود.

گفتنی است این مسابقات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 27 و 28 تیرماه 1396 در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاریست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.