به گزارش ایرنا ، مجتبی ماهری روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بیله سوار افزود: سهمیه شهرستان بیله سوار در اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی 245 نفر است.
وی بیان کرد: در این طرح تا مدت 2 سال حق بیمه سهم کارفرما را دولت پرداخت می کند و اگر افرادی بدون مرحله کارورزی با مدرک بالاتر از لیسانس را جذب کنند تا 2 سال به عنوان تشویق کارفرما و حمایت از جذب ، حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود.
وی گفت: اجرای موفقیت‎آمیز طرح کارورزی در بیله سوار نیازمند همکاری و مشارکت تمام دستگاه‎های اجرایی است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیله سوار از همه فارغ التحصیلان دانشگاهی خواست با مطالعه شرایط و با مراجعه به سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.
وی افزود: مهمترین اهداف طرح کارورزی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان است.
آرام حلیم فرماندار بیله سوار هم در این جلسه گفت: امسال با توجه به حضور شرکت های آب و خاک در اراضی پایاب سد خداآفرین و همچنین اجرای طرح های ملی در شهرستان پیش بینی می شود حدود 600نفر در سامانه رصد دولت ثبت نام کنند.
وی افزود: در دو سال گذشته 2میلیارد و 848میلیون ریال از اعتبارات توسط ادارات شهرستان در حوزه مشاغل خانگی جذب شده است.
وی بیان کرد: میزان اعتبارات مشاغل خانگی سال 96 نیز طی دو هفته آینده از طریق وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد.
فرماندار بیله سوار گفت: شناسایی قابلیت های شهرستان و ظرفیت سازی و انجام برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار امری حیاتی است.
بیله سوار در 165کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.