به گزارش ایرنا ، دهقان باقری روز دوشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی خلخال با بیان اینکه میانگین تولید عسل از کندوهای مدرن در استان اردبیل 20 کیلوگرم و میانگین تولید عسل از کندوهای بومی 10 کیلوگرم است گفت: بیشترین سهم تولید عسل استان از کندوهای بومی وسنتی مربوط به شهرستان خلخال است که در این میان خلخال با بیشترین تولید عسل از کندوهای بومی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: استان اردبیل با داشتن 304 هزار کلنی زنبور عسل و تولید سالانه 6 هزار و 134 تن عسل رتبه سوم کشور را در این زمینه دارد و خلخال نیز با برخورداری از 41 هزار کلنی زنبور عسل و تولید سالانه 650 تن عسل رتبه دوم استان اردبیل را پس از مرکز استان کسب کرده است.
باقری از اعمال قانون ممنوعیت فروش عسل در حاشیه جاده های استان اردبیل با هدف حفظ جایگاه عسل تولیدی استان اردبیل و سبلان خبرداد و اظهار کرد: بر این اساس علاوه بر ممنوع شدن ایجاد غرفه های فروش عسل در کنار جاده فعالیت زنبورداری ها نیز با حفظ حریم جاده و در بزرگراها با رعایت 200 مترفاصله از اکس جاده ، در راه های بین شهری 100 متر از اکس جاده و در راههای فرعی و روستایی با 50 متر فاصله مجاز است.
وی گفت: این کار نیز با هدف پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی ناشی از تردد زنبورها در میان جاده و برخورد با موتورسواران و یا سرنشینان خودروهای عبوری از جاده ها صورت گرفته است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه خواستار برخورد به موقع مدیریت جهاد کشاورزی خلخال با زنبورداران مهاجر غیرمجاز و جلوگیری از ورود زنبورهای آلوده به بیماری به منطقه شد.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان اردبیل واقع است. این شهرستان بواسطه داشتن مراتع غنی یکی از مناطق مستعد زنبورداری در استان می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.