به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این حادثه و حوادث مشابه آن در کشور مانند ماجرای ستایش نشان می دهند که خطرهای فرهنگی بزرگ در بیخ گوش خانواده ها کمین کرده و دولت باید در تنظیم بودجه کشور اعتبار کافی برای مسائل فرهنگی و تقویت مسائل تربیتی در خانواده ها در نظر بگیرد.
وی اظهار کرد: همچنین مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی خانه ملت باید با پرهیز از دچار شدن به روزمرگی ، طرح های مهم برای ارتقای بنیان های فرهنگی جامعه داشته باشد و این در حالی است که با کمال تاسف باید گفت مجلس در این ارتباط نمره قابل قبول ندارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با تسلیت به خانواده آتنا اصلانی ، کودک معصوم پارس آبادی که در حادثه اخیر به طرز دلخراش توسط یک فرد جنایتکار کشته شد گفت: همه از این حادثه متاثریم و به مردم شریف پارس آباد تسلیت می گوییم.
آیت الله عاملی افزود: دستگاه قضایی با تمام توان به این موضوع وارد شده و یقین داریم در کوتاه ترین زمان ممکن قاتل را به مجازات و کیفر این عمل شنیع خود خواهد رساند.
او گفت: از همه دلسوزان می خواهیم پیگیری موضوع را به طریق قانونی یعنی دستگاه قضا واگذار کنند و اطمینان داشته باشند که مراجع قضایی در اینگونه موارد بطور قطع مماشات ندارد و با اقدام به موقع خود از تکرار چنین وقایع ناگوار بازدارندگی خواهد کرد.
وی از خانواده ها خواست تا از اینگونه حوادث عبرت بگیرند و برای اینکه افراد قاتل و فاسد تحویل جامعه نشود به موضوع تربیت دینی فرزندانشان بیشتر توجه کنند.
وی افزود: محرومیت از فرهنگ دینی و آمدن مال حرام به خانه و باز شدن پای فیلم های ماهواره ای از عوامل شکل گیری شخصیت فرد قاتل است که تا حال به چهار قتل اعتراف کرده و لذت او در قتل انسان های بیگناه بوده است.
وی از صدا و سیما نیز خواست آنگونه که در انتشار این فاجعه حتی از شبکه سراسری سنگ تمام گذاشت و به طور قهری چهره عاطفی و فرهنگی این استان به شدت آسیب دید در پخش قابلیت های عاطفی منطقه و به ویژه در معرفی چهره عاطفی عشایر استان اردبیل کوشش بیشتر به خرج دهد.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سخنان این هفته آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه که اعلام کرد 'طرح راه آهن سراسری در پنج استان اجرا می شود و ماه آینده قطار به کرمانشاه و ارومیه خواهد رسید' اظهار کرد: ما از اینکه طرح راه آهن استان اردبیل فراموش شده گله مند هستیم.
وی در پایان خطبه دوم نیز اظهار کرد: از موضوع میزبانی دولت فرانسه برای منافقان همه انتقاد دارند ولی باید گفت این نقطه قوت انقلاب است که دولت های غربی در جستجو برای پیدا کردن مخالفان (اپوزوسیون) علیه نظام جمهوری اسلامی غیر از این گروهک جنایتکار را پیدا نکردند که تا حال هزاران انسان بیگناه را ترور کرده است.
وی افزود: میزبانی اروپا و آمریکا برای منافقان و اخراج آنها از لیست تروریست ها و دعوتشان از رئیس منافقان در پارلمان اروپا و کنگره آمریکا نه تحقیر ملت ایران بلکه تحقیر خودشان است.
6019/6016
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.