مجید خدابخش سه شنبه شب در آیین افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن،‌ عترت و نماز دانش‌ آموزی کشور در اردبیل افزود: قرائت ، تلاوت، حفظ ، ترتیل و تفسیر قران از جمله مرحله های فعالیت قرانی است، اما اینها با اینکه بسیار ارزشمند هستند اما وقتی در نرد خداوند ارزشمند تر می شوند که منجر به عمل به آیات الهی شوند.
وی با بیان اینکه آیات قرانی آرامبخش و شفابخش انسان ها می باشند، تاکید کرد: خداوند ماموریت قران را شفای بیماری درونی و قلبی انسانها ، شفای بیماری سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و نیز شفای روابط بین انسان ها و خانواده قرار داده است و اگر به دستورات این کتاب آسمانی عمل شود بشریت به نجات و فلاح دست می یابد.
وی براهمیت به موضوع قران پژوهی در حوزه قرانی در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: رشد فناوری امکانات و فرصت های خوبی در این زمینه در اختیار ما قرار داده و باید از این امکانات در جهت پژوهش های قرانی استفاده شود.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به افتخار میزبانی مسابقات کشوری قران اشاره کرد و گفت: این استان مزین به دو زینت قران دوستی و عشق و حب اهل اهل بیت می باشد و در این حوزه در طول تاریخ شهرت جهانی یافته است.
سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن،‌ عترت و نماز دانش‌ آموزی کشور با حضور یک هزار و 200 دانش آموز منتخب از سراسر کشور روز سه شنبه در اردبیل آغاز شد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.