به گزارش ایرنا ، در حالی که روز پنجشنبه محل برگزاری جشنواره ملی عشایر خلخال واقع در ییلاق زره مور دهستان لنبر از توابع بخش مرکزی این شهرستان برای برگزاری آماده می شود و نخستین میهمانان جشنواره امروز وارد این محل شدند حاکمیت مه و هوای سرد و مرطوب دمای هوا این منطقه را به طور محسوسی کاهش داد.
این در حالی است که دمای هوای امروز شهر خلخال 30 درجه بالای صفر از سوی اداره هواشناسی این شهر گزارش شده و دمای محل برگزاری 20 درجه در مقایسه با دمای هوای مرکز شهر خلخال کاهش نشان می دهد.
بهبود علیزاده ، رئیس اداره امور عشایری خلخال روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمام امکانات لازم برای برگزاری جشنواره ملی عشایر این شهرستان محل آماده شده و غرفه های نمایشگاه توانمندی عشایر به همراه جایگاه نمایشگاه در حال برپایی است.
وی اظهار کرد: تعدادی از میهمانان خارج از استان جشنواره که از شب گذشته در شهر خلخال اسکان یافته اند امروز در محل برگزاری جشنواره حاضر شده و وجود هوای سرد و مه آلود این محل را بی نظیر توصیف کردند.
علیزاده افزود: جشنواره ملی عشایر خلخال با هدف معرفی قایلبت ها و توانمندی های عشایر فردا جمعه 16 تیرماه از ساعت 10 صبح در محل ییلاق رزه مور روستای لنبر آغاز و تا زمان برگزاری مراسم اختتامیه ادامه خواهد یافت.
رئیس اداره امور عشایر خلخال ایجاد غرفه های محصولات کشاورزی ، دامپروری و صنایع دستی ، آئین ها و بازی های بومی و محلی ، اجرای موسیقی و نمایش و برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی را از جمله برنامه های پیش بینی شده جشنواره عشایر خلخال نام برد.
نخستین جشنواره ملی توانمندی عشایر خلخال به میزبانی خلخال با حضور عشایری از 11 استان عشایر نشین کشور ، رئیس سازمان عشایر ، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور و میهمانانی از سراسر میهن اسلامی در ییلاق زره مور روستای لنبر در 25 کیلومتری از مرکز شهر خلخال برگزار خواهد شد.
عشایر استان های گیلان ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، فارس ، آذربایجان غربی و چند استان عشایر نشین کشور در جشنواره ملی عشایر خلخال شرکت می کنند.
برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، پخت غذاهای بومی و محلی ، معرفی تولیدات دامی عشایر ، اجرای موسیقی سنتی ، برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی و بازی های بومی و محلی برای این برنامه ملی پیش بینی شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.