علی دولتی مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط مجموع بارش های این استان در سال زراعی جاری تا روزهای پایانی خرداد به میزان 269.5 میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با سال زراعی دوره آماری به میزان 303.9 میلیمتر بیش از 10 درصد کاهش داشته است.
به گفته وی ، این بارش ها همچنین نسبت به سال زراعی 95- 96 به میزان 342.8 میلیمتر و 21 درصد کاهش را نشان می دهد.
دولتی مهر بیان کرد: بیشترین کاهش بارش سال زراعی 95-96 نسبت به دوره آماری متعلق به ایستگاه نمین با بیش از 26 درصد و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته نیز بیش از 38 درصد می باشد.
وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری فقط شهرستان بیله سوار مغان 10درصد نسبت به دوره آماری افزایش بارش داشته و سایر مناطق استان با کاهش بین 5 تا 26 درصد مواجه می باشد.
دولتی مهر گفت : در سال زراعی جاری تمام مناطق استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بین 15تا 26 درصد کاهش بارش را تجربه کرده اند که بیشترین کاهش مربوط به شهرستان های نمین و نیر است.
وی درباره بارش شمال استان اردبیل بعنوان مهم ترین مرکز کشاورزی گفت: بارش شمال استان در مقایسه با سال زراعی دوره آماری تقریبا در حد نرمال بوده و مناطق مرکزی و جنوبی استان با کاهش 15درصد مواجه می باشد.
وی افزود: میزان بارش شمال استان در مقایسه با سال زراعی گذشته 16 درصد ،مناطق مرکزی 22 درصد و مناطق جنوبی استان هم 26 درصد با کاهش همراه بوده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.