محرم عدلی روز یکشنبه افزود: باغداران استان استقبال خوبی از نهال های اصلاح شده گیلاس و آلبالو دارند و این نهال ها همه ساله توسط مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها در اواخر اسفند در بین متقاضیانی که قصد احداث باغ را دارند و یا می خواهند ارقام جدید و مرغوب و پر محصول گیلاس و آلبالو را جایگزین درختان قدیمی باغ ها کنند، توزیع می شود.
او اظهار کرد: در سال گذشته 42 هزار اصله نهال گیلاس و 12 هزار اصله نهال آلبالوی رقم اصلاح شده و مورد تایید مراکز تحقیقاتی در بین باغداران استان توزیع شد.
عدلی از باغداران استان خواست اقدام به بیمه محصولات باغی خود کنند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه از جمله سرمای دیرس بهاره ، تگرگ و آتش سوزی دچار خسارت های شدید مالی نشوند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی همچنین از باغداران استان خواست با بکارگیری توصیه ها و راهنمایی های فنی کارشناسان ترویج و باغبانی از آخرین یافته های تحقیقاتی در زمینه های مختلف همچون هرس درختان میوه ، سمپاشی بموقع با آفات و امراض و اصول صحیح آبیاری و تغذیه باغ ها بهره مند شوند.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.