به گزارش خبرنگار ایرنا ، هاشم علایی روز شنبه در کمیته فنی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال در اردبیل افزود: استاندارد حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان و عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.
وی رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای صدور محصولات غذایی به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان را ضروری دانست و گفت: در این راستا وظیفه کشورهای اسلامی است که با تدوین استانداردهای لازم، توسعه این نوع از تجارت را هموار کنند.
علایی با اشاره به برگزاری اولین کمیته صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال در استان برای فرآورده گوشت مرغ شرکت تعاونی کشتارگاه مرغ سامیان، اظهار امیدواری کرد تا واحدهای تولیدی دیگر نیز در استانداردسازی محصولات تولیدی و اخذ پروانه استاندارد حلال اقدام کنند.
حجت‌الاسلام اکبری نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: پیش از این نیز با حضور ناظرانی در کشتارگاه ها ذبح شرعی انجام می شد.
وی افزود: با اجرای استاندارد حلال در تمام واحدهای تولیدی ضمن ایجاد تضمین برای حلال بودن محصولات تولیدی به ویژه مواد غذایی می توانیم شاهد این امر باشیم که با اجرای استانداردهای حلال، جمهوری اسلامی ایران بتواند سهم قابل توجهی از این تجارت را از طریق صادرات غیرنفتی به خود اختصاص دهد.
وی داشتن استاندارد حلال برای محصولات غذایی را لازمه ورود به بازارهای جهان اسلام دانست.
نشان حلال علامتی است که به منظور تایید حلال بودن و طهارت محصولات استاندارد و بر اساس استاندارد ملی به شماره 12000 با عنوان استاندارد غذای حلال اعطا می شود.
خبرنگار: مینا میرقاسمی** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.