به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز شنبه در نشستی با اعضای شورای تامین خلخال افزود: ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه همراه با تلاش قضات دستگاه قضایی خلخال برای پیشگیری از افزایش جمعیت کیفری زندان سبب شده تا این شهرستان 2 سال متوالی رتبه نخست استان اردبیل را کسب کند.
وی با اشاره به مضرات ورود افراد به زندان بهمراه محدودیت فضای زندان خلخال گفت: در حال حاضر بدلیل کمبود فضای زندان شهر خلخال بیش از سه برابر ظرفیت در این محل زندانی نگهداری می شود و این مشکل تا زمان تکمیل و بهره برداری از ندامتگاه جدید شهر ادامه خواهد داشت.
رمضان پور اظهار کرد: برغم کاهش جمعیت کیفری زندان خلخال بدلیل افزایش اختلافات خانوادگی پرونده های کیفری میزان پرونده های تشکیل شده در دادگستری خلخال در سال 95 به تعداد بیش از 18 هزار پرونده بوده که در مقایسه با سال ماقبل آن بیش از سه هزار پرونده افزایش داشته است.
وی با دعوت از مردم به تلاش برای تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه و پرهیز از طرح شکایت های قابل حل و فصل در دادگستری گفت: کاهش پرونده های ورودی دادگاه تنها در صورت کاهش آسیب های اجتماعی امکان پذیر خواهد شد.
وی ایجاد وحدت در بین مسوولان اجرایی شهرستان را از جمله اهداف مهم دستگاه قضایی خلخال در سال جاری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر وحدت و هماهنگی بین مسوولان شهرستان در حد خوب است و تلاش می شود این میزان به حد عالی برسد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست با گرامیداشت این هفته از تلاش قضات و کارکنان دادگستری و دادسرای خلخال در رسیدگی به حجم انبوهی از پرونده های طرح شده از سوی مردم و تلاش برای ایجاد و حفظ وحدت در جامعه این شهرستان قدردانی کرد.
در حالی که بر اساس آمار میزان وقوع جرایم در سال های اخیر در استان اردبیل کاهش یافته ولی هر سال به طور میانگین 25 هزار پرونده قضایی که ریشه در خشونت دارد در دادگستری این استان تشکیل می شود.
بر اساس آمارها ، در سال های اخیر سن خشونت در استان اردبیل کاهش یافته و برخورد با مرتکبین جرایم خشن در استان شدت یافته اما وضعیت در این زمینه هنوز مطلوب نیست و بدلیل نبود اهرم های لازم موفقیت لازم در پیشگیری از وقوع جرم که بیشتر آن ناشی از فقر ، بیکاری و اعتیاد است، بدست نیامده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.