صدیف بدری روز پنجشنبه در نشست سران عشایر استان اردبیل افزود: اینکه در شمال استان طرح 62 هزار هکتاری اراضی پایاب سد خدا آفرین در تاریخ کشاورزی استان بی نظیر است یک واقعیت انکارناپذیر بوده و با اتمام آن انقلابی در تولید محصولات کشاورزی ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: برنامه ریزی برای صادرات این میزان تولید کشاورزی باید برای تمامی مسوولان ذیربط قبل از آنکه به یک چالش تبدیل شود بصورت یک طرح ملی برنامه ریزی شده در روی میز تصمیم آنها قرار بگیرد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از تلاش مسوولان جهاد کشاورزی استان در اجرا و نظارت بر این طرح ملی و تلاش در واگذاری اصولی اراضی برای سرمایه گذاری گفت: در واگذاری اراضی برای سرمایه گذاری اولویت با عشایر و تولید کنندگان منطقه باشد که در غیر اینصورت هر سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری می کند.
او اظهار کرد: در این صورت نیز نباید عشایر منطقه نادیده گرفته شوند وامیدوارم این مهم و رعایت وضعیت معیشتی آنها برای تمام مسوولان وظیفه سنگین تلقی شود تا عشایر با امیدواری حرفه تاریخی و اصل و نصب خود را در عرصه تولیدات خود تداوم بخشند.
بدری افزود: در تدوین برنامه پنج ساله ششم هر جا کلمه روستا آمده بود عشایر اضافه شد تا در تخصیص اعتبارات آنها هم برخوردار شوند که در پیشرفت و عمران و آبادانی مناطق عشایر نشین هم تاثیرگذار خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاک و ارگانیک بودن محصولات و تولیدات عشایر گفت: در صحن مجلس لایحه ای مصوب شده که در آن برای طرح های کوچک صنایع تبدیلی و تکمیلی روستایی تسهیلاتی اعطا خواهد شد.
او اظهارامیدواری کرد در این استان نیز با جدیت مسوولان ، مدیران و کارشناسان این اعتبارات به صورت شایسته جذب و برای افزایش درآمد روستاییان موثر واقع شود تا چنین تولیدات عشایر غیرتمند نه تنها برای مصرف در استان بلکه برای سایر استان ها افزایش یابد.
بهره برداری از طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین موجب آبی شدن 62 هزار هکتار از اراضی زراعی منطقه مغان خواهد شد. برای اجرای این طرح و طرح های مهار آب های مرزی استان اردبیل یک میلیارد دلار تخصیص یافته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.