محمد رضا برادران روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از سومین دوره المپیاد ورزشی زیر 16 سال استان اردبیل که در دهه سوم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد، اولین دوره المپیاد ورزشی زیر 16 سال شمالغرب کشور در استان های این منطقه شروع خواهد شد.
رئیس کمیته ورزش قهرمانی شورای توسعه ورزش شمالغرب کشور اظهار کرد: طبق برنامه تنظیم شده برای این المپیاد، سه رشته ژیمناستیک، دو و میدانی و وزنه‌برداری در بخش پسران و سه رشته ژیمناستیک، ووشو و کاراته در بخش بانوان استانهای شمالغرب کشور طی روزهای 26 و 27 مردادماه در استان اردبیل برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این مسابقات ورزشکارانی از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، کردستان و زنجان شرکت می کنند.
وی با اشاره به این که این مسابقات در 15 رشته ورزشی برای پسران و 15 رشته ورزشی برای دختران در رده سنی زیر 16سال به میزبانی پنج استان برگزار می ‌شود، بیان کرد: در سایر استان های شمال غرب کشور نیز در هر کدام در 6 رشته ورزشی که زیر ساخت مناسبی دارند و حرفی برای گفتن دارند مسابقات برگزار می شود.
او گفت: در بخش پسران رشته‌های ژیمناستیک، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال، وزنه‌ برداری، قایقرانی‌، دو و میدانی ، کشتی، کاراته، تکواندو، جودو ، ووشو ، بدمینتون و شمشیربازی برگزار می شود و در بخش دختران به جای رشته‌ های کشتی و وزنه برداری مسابقات تیراندازی با کمان و شطرنج برگزار شود.
برادران برگزاری مسابقات ورزشی شمال غرب کشور در استان اردبیل را در توسعه ورزش این استان ها مثمر ثمر دانست و افزود: استان های شمال غرب کشور دارای ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی زیادی هستند و می توان با برنامه ریزی صحیح و تعامل و همکاری به توسعه هر چه بیشتر ورزش این مناطق کمک کرد.
استان های شمال غرب کشور دارای استعدادهای ورزشی بسیار عالی بوده و برخی در حوزه آموزش مربیان و داوران حرفهای زیادی برای گفتن دارند که با هم افزایی می توانند نتایج ورزشی بهتری داشته باشند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.