به گزارش خبرنگار ایرنا درحالیکه جمع زیادی از هم میهنان در بسیاری از شهرهای ایران زمین روزهای بسیار گرم و طاقت فرسایی را سپری می کنند موجی از هوای خنک و مرطوب خزری از واپسین ساعات بهار بر منطقه اردبیل حاکم شده است.
با نفوذ جریان های به شکل نسبی سرد عرض های شمالی وزش باد با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت ؛ موجی از ابرهای کم ارتفاع را به منتهی الیه کرانه های غربی آسمان اردبیل در دامنه های سحرانگیز کوه 4811 متری سبلان می راند.
دمای هوای اردبیل از چهارشنبه شب به شکل محسوس کاهش یافته و کمینه آن در ایستگاه مرکزی اردبیل به 12 درجه بالای صفر رسیده و این درحالیست که شهرستان خلخال با دمای 10 و بیله سوار با دمای 19 درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط این استان در طول شب گذشته بوده اند.
هواشناسی پیش بینی کرده است که هوای ابری و خنک گاهی همراه با وزش باد تند در قسمت مرکزی و به خصوص در بلندی های منتهی به استان گیلان تا اواخر وقت شنبه پیش رو ادامه می یابد.
در این مدت امکان بارش خفیف باران و رگبارهای پراکنده و موقت با احتمال رعد و برق به خصوص در ساعات عصر و پایانی روز در این نقاط وجود دارد.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی در اکثر روزهای فصول بهار و تابستان از هوای خنک برخوردار است و این موضوع در کنار جاذبه های طبیعی و باستانی منطقه عامل مهمی در ورود سالانه بیش از شش میلیون نفر مسافر و گردشگر به این استان است.
6019/6016
خبرنگار: مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.