دکتر حسین شایقی روز سه شنبه در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: برگزاری همایش های تجلیل از مفاخر استانی موجب آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با این مفاخر و ارج نهادن به یک عمر تلاش های علمی و فرهنگی آنها می شود.
او اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان با اولویت دادن به این مهم دنبال همکاری و همراهی نهادهای کلان فرهنگی استان در این مسیر است.
وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از استاد رضا سید حسینی نویسنده و مترجم شهیر اردبیلی افزود: در مهر ماه سال جاری نیز همایش تجلیل از مرحوم امیرحسین فردی نویسنده بنام حوزه کودک و نوجوان در اردبیل برگزار خواهد شد.
او بر لزوم همکاری ارگان های اجرایی و فرهنگی استان در برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر بومی ، وحدت رویه و برگزاری بهتر مراسم ها و هم افزایی برای معرفی این بزرگان تاکید کرد.
وی گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان با توجه به تجربه های موفقی که در برگزاری مراسم مشابه و فرهنگی داشته کمک شایانی در این زمینه می تواند داشته باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست ورود بنیاد نخبگان استان به موضوع تجلیل از مفاخر استان را از ماندگارترین برنامه های فرهنگی دانست.
رباب عزیزخانی گفت: شناسایی مفاخر استان نخستین قدم در این زمینه می باشد که البته بهره گیری از نظرات افراد کارشناس و صاحبنظر در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی ، ادبی و هنری می تواند راهگشای این قدم باشد.
او حفظ حافظه تاریخی جامعه از بزرگان و آثار و موفقیت های آنها را مهم و امری ضروری در توسعه فرهنگی دانست و تشریح کرد: نسل جوان ما باید با مفاخر خود آشنا شده و با توجه به علایق خود زندگی این فرهیختگان را سرمشق و الگوی خود قرار دهد.
وی نامگذاری یکی از کتابخانه های عمومی استان به نام مرحوم امیرحسین فردی ، برپایی نمایشگاه آثار و تالیفات این نویسنده و برگزاری نشست های معرفی و نقد و بررسی آثار را از جمله برنامه کتابخانه های عمومی در ویژه برنامه های همایش تجلیل از مرحوم امیر حسین فردی برشمرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت و توانمندی های سازمان مردم نهاد می تواند تجربه موفق و متفاوتی را در این مراسم رقم بزند.
استان اردبیل از دیرباز مهد پرورش علما و دانشمندان و خاستگاه بزرگان بوده و افراد برجسته علمی و فرهنگی در دامن این دیار فرهنگ دوست و عالم پرور تربیت یافته و در خدمت جامعه بوده اند، علمایی چون استاد سیدعبدالرحیم خلخالی ، آیت الله یکتایی ، سلطان الذاکرین استاد سلیم موذن زاده و مرحوم عباسقلی یحیوی از نخبگان این دیارند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.