به گزارش ایرنا ، فرهاد عبدالعلی پور روز سه شنبه در بازدید از مراکز اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان شهرستان نمین افزود: اجرای این طرح در 20 پایگاه شهرستان صورت می گیرد.
او هدف از این سنجش را آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود و مداخله و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت ها ، پیشگیری از افت تحصیلی و تامین بهداشت روانی خانواده ها و ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت های فردی ذکر کرد.
او با اشاره به اینکه سنجش سلامت کلاس اولی‌ ها از 27 خرداد آغاز شده اظهار کرد: دانش‌ آموزانی که می‌ خواهند در پایه اول دبستان ثبت نام کنند باید به پایگاه ‌های سنجش سلامت مراجعه کنند تا به لحاظ سلامتی چشم ، گوش ، قد و وزن و آمادگی تحصیلی سنجیده شوند.
فرماندار نمین گفت: پس از سنجش سلامت دانش آموزان در این پایگاه ‌ها و صدور شناسنامه سلامت ، ثبت نام آنها در پایه اول دبستان قطعی می‌شود.
عبدالعلی پور با بیان اینکه در پایگاه ‌های سنجش سلامت معاینات اولیه در بخش های شنوایی ، بینایی ، گفتاری ، آمادگی تحصیلی ، اندازه گیری توده بدنی و سلامت جسمانی سنجش می شوند افزود: اگر دانش آموز در هر یک از این موارد نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد به پایگاه‌های تشخیصی ارجاع می‌شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین گفت: اگر پس از سنجش تخصصی تعیین شود که دانش ‌آموز باید در مدارس ویژه تحصیل کند، به مدارس اسثنایی معرفی می‌ شوند و کار ثبت نام آنها در این مدارس انجام خواهد شد.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.