به گزارش ایرنا، میرمحمد سید هاشمی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: امروزه متاسفانه مسکن بیشتر از آنکه از سوی سازندگان برای تامین سرپناه مد نظر قرار گرفته و بر این اساس ساخته شود، در وهله نخست بعنوان کالایی اقتصادی مدنظر قرار گرفته و با این هدف بسیاری از انبوه سازان به دنبال سود آوری بیشتر هستند بدون اینکه به کیفیت و استانداردها توجه مطلوب شود.
وی بیان کرد: در ساخت مسکن بیش از هر چیزی باید کیفیت بنا مد نظر باشد هرچند که این امر شاید در ابتدا مشکلاتی همچون رکود ساخت و ساز را در پی داشته باشد اما باید توجه کرد که این بنا برای سکونت انسان احداث می شود و این مهم با هیچ چجیزی قابل قیاس نیست .
وی تاکید کرد که نظام مهمندسی ساختمان نیز در ماموریت مهم خود به این امر توجه داشته و بر نظارت دقیق و مطلوب بر ساخت و سازها تاکید دارد.
وی موضوع اتلاف انرژی را یکی از مشکلات در فرهنتگ مسکن سازی کشور ذکر کرد و افزود: در ساخت مسکن بر اساس نظر سازمان نظام مهندسی صرفه جویی در بحث انرژی مورد تاکید قرار می باشد.
سید هاشمی ادامه داد : بر همین اساس با کارخانه های ساخت مصالح ساختمانی رایزنی هایی انجام گرفته تا محصولاتشان را بر اساس استاندارد های صرفه جویی انرژی تولید کنند.
وی از انجام نظارت های فنی از این کارخانه ها خبر داد و گفت: این نظارت ها در راستای بهبود خط تولید این کارخانه ها با هدف تولید مصالح با کیفیت و مطابق استاندارد های روز انجام می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه از فعالیت بیش از 100 شرکت مشاور در خصوص طراحی و نظارت در قالب اشخاص حقیقی در این استان خبرداد.
سید هاشمی از تلاش برای ساماندهی فعالیت اعضای سازمان نظام مهندسی در استان خبر داد و افزود: در گذشته در خصوص پرونده های ارجاعی به اعضا نارضایتی هایی وجود داشت که این موضوع با آنلاین کردن این ارجاع ها حل شده است.
وی بیان کرد: اعضای این سازمان متشکل از هفت رشته فنی و مهندسی از جمله عمران، ترافیک ، شهرسازی ، مکانیک ، معماری وبرق می باشد که به محض دریافت مدرک کارشناسی می توانند در این سازمان عضویت یابند.
وی ادامه داد : این اعضا بعد از سه سال فعالیت با شرکت در آزمون و قبولی می توانند پروانه فعالیت پایه سه و همچنین بعد از چهار سال پایه 2 و سپس پایه یک را طی آزمون هایی دریافت کنند.
بیش از 10 هزار و 200 مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل عضو هستند که 50 درصد این اعضا دارای پروانه فعالیت می باشند.
خبرنگار : مینا میر قاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.