فرماندار بیله سوار مغان گفت: با گذشت یک هفته از آغاز خرید گندم ، بیش از 50 هزار تن گندم در مراکز خرید این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است .

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل آرام حلیم  در بازدید از مراکز خرید گندم و کلزا در  شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه 12 مرکز خرید در این شهرستان آماده دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است، اضافه کرد: حداکثر رطوبت برای خرید گندم از کشاورزان 14 درصد است بطوریکه به کشاورزان تاکید کرد که از از برداشت زودهنگام محصول پرهیز کنند چرا که برداشت زودتر از موعد و با رطوبت نامناسب سبب وارد شدن خسارت به گندم تولیدی می شود.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه تولید عمده گندم مرغوب در استان مربوط به شهرستان بیله سوار است، گفت: مراکز خرید تضمینی گندم به صورت تمام‌ وقت آماده ارائه خدمات و خرید گندم کشاورزان هستند. به گفته وی بخشی از سطح زیر کشت گندم به کشت دانه‌های کلزا اختصاص یافته و با نوین شدن شیوه‌های کاشت، داشت و برداشت گندم سطح زیر کشت کم شده اما راندمان تولید افزایش یافته است.

وی یادآور شد: امسال 2 هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار به کشت کلزا اختصاص یافته است. بطوریکه تاکنون چهار هزار تن کلزا در شهرستان بیله سوار از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود این میزان به بیش از 6هزار تن برسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.