به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی ویژگی شب قدر را نزول قرآن برشمرد و افزود: همه مومنان و مسلمانان نسبت به قرآن کریم وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.
وی افزود: در این شب ‌ها درهای رحمت خداوند بیشتر از روزها و شب ‌های دیگر به روی بندگان خداوند باز است.
امام جمعه نیر درباره ارزش توبه گفت: ماه رمضان فرصت مغتنمی برای همگان برای تعالی و توبه کردن به درگاه خداوند است و به ویژه توبه برای جوانان و در شب های قدر بسیار با ارزش است.
او با بیان این که شب قدر فرصتی مناسب برای توبه و استغفار است، بیان کرد: در شب های قدر درب های توبه و استغفار باز است و خداوند بندگان خود را مورد اکرام ویژه قرار می دهد.
حجت الاسلام مقدسی افزود: مطالب و روایات در زمینه شب های قدر و فضائل آن بسیار زیاد است اما این ایام و لیالی نورانی را باید قدر بدانیم و از برکات آن استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: شب قدر زمینه‌ خودسازی و پاکی از آلودگی‌ ها را برای انسان ‌ها فراهم می‌ آورد و شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است.
امام جمعه نیر بیان کرد: شب قدر بهترین شب‌ های سال و برتر از هر ماه است و فرصتی مغتنم برای توبه همه مومنان به شمار می رود.
وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و افزود: در این ماه مبارک که ماه مهمانی خداوند است باید انسان در خود نوسازی ایجاد کرده و شیوه زندگی گذشته خود را اصلاح کند.‌
امام جمعه نیر با بیان اینکه عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، گفت: در این شب ، مقدرات یک سال انسان‌ ها و روزی ‌ها ، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه در شب قدر ملائکه و روح بر انسان کامل نازل می‌شوند، بیان کرد: سرنوشت انسان‌ها در این شب به امام زمان (عج) عرضه می شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.