حجت الاسلام اکبر قیامی روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان نمین افزود: در چند ماه آینده دفتر نمایندگی اداره کل اوقاف و امور خیریه در این شهرستان راه اندازی می گردد.
وی با اشاره به این مطلب که 17 امامزاده در استان در حال توسعه هستند اظهارداشت: بیش از یک هزار و 600 متر مربع فعالیت عمرانی در اطراف امامزاده صالح اردبیل در حال انجام است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد:فاز اول طرح توسعه امامزاده صالح اردبیل طی یک سال اجرایی شده و به بهره برداری رسید و هم اکنون در حال اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی است.
حجت الاسلام قیامی در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه امامزاده سید صدرالدین اردبیل نیز در حال انجام است، بیان کرد: بعد از اتمام طرح توسعه این مکان برای اجرای برنامه های فرهنگی،مذهبی واطعام و احسان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهارداشت: قرآن،امامزاده و موقوفات سه وظیفه و رسالت خطیر اداره کل امور اوقاف و امور خیریه استان است که با تمام قوا در حال اجرایی کردن این برنامه ها هستیم.
امام جمعه نمین هم در این دیدار با اشاره اهمیت گسترش فرهنگ وقف و احیای موقوفات در جامعه گفت:توجه به امور فرهنگی و در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای امورات وقف امری ضروری و مهم است.
حجت الاسلام یوسف زاده بابیان اینکه اقدامات مختلف تبلیغی ترویجی در خصوص فرهنگ وقف باید انجام گیرد اظهار داشت: ترویج عملی سنت حسنه وقف، حفظ و حراست از املاک وقفی است که میراث ماندگار گذشتگان برای آیندگان است.
بیش از 21 بقعه و امامزاده در استان اردیل وجود دارد.
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.