عبدالقیوم قلی پوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از ایجاد این صندوق حمایت مالی از کارآفرینان حوزه علم و فن آوری ، فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارجویان است.
وی احداث برج فن آور در اردبیل را از دیگر الویت پارک علم و فن آوری استان ذکر کرد و گفت: کار احداث این برج در حوزه سخت‌افزاری پیگیری شده و با دریافت اعتبار کلنگ آن در سال‌جاری به زمین زده می شود .
وی اضافه کرد: برای احداث برج فن آور از ظرفیت پیمانکاران، مشاوران و مهندسان طراح و انتخاب بهترین الگو استفاده خواهد شد.
وی از عموم فارغ‌التحصیلان و کارجویان استان خواست پارک علم و فن آوری را خانه دوم خود بدانند و با برقراری ارتباط و تعامل بتوانند زمینه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را فراهم کنند.
قلی پوری ادامه داد: در تلاش هستیم تا در مجموعه پارک علم و فن آوری استان اردبیل کافه فن آوری را راه‌اندازی کنیم تا همه جوانان جویای کار، خلاق و مبتکر بتوانند از فضای فراهم شده برای همفکری، هم‌افزاری و تبادل نظر در حوزه کار و فن آوری‌های جدید استفاده کرده و بهره بگیرند.
وی ادامه داد: امیدواریم ایجاد چنین فضایی منجر به کسب و کار مؤثر و عملیاتی‌تر شود تا با گذر از مشکلات و دغدغه‌های بیکاری بتوان زمینه کسب و کار عزتمندانه را برای جوانان خود فراهم کرد .
رئیس پارک علم و فن آوری استان اردبیل با اشاره به عمومی شدن گفتمان دانش بنیان افزود: مهمترین کار انجام شده تبیین جایگاه پارک علم و فن آوری و مراکز رشد در استان بود که در قالب نشست‌ها، نمایشگاه‌‌ها و همایش‌های مختلف در استان با همکاری استانداری اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی به عمومی شدن گفتمان دانش‌بنیان کمک شده است .
وی اضافه کرد: پارسال در سایه برگزاری همین نشست‌ها و همایش‌ها در سامانه دانش‌بنیان بیش از 80 واحد برای اخذ گواهی دانش‌بنیان ثبت‌نام کردند که این میزان پیشتر کمتر از 10 واحد بود.
قلی پوری برگزاری سه استارتاپ و رویداد شتاب در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: رویداد شتاب اولین مرحله در ورود به کسب و کار نوآورانه و خلاقانه است که توسط هلال احمر، دانشگاه آزاد و محقق اردبیلی این رویداد برگزار شد.
وی افزود: هدف پارک این است تا کسانی که در استخدام دولتی به دلیل محدودیت با مشکلات و تنگناهایی روبه‌رو هستند بتواند فضای کسب و کار با تکیه بر روش‌های فناورانه را انجام دهد.
قلیپوری به دو اقدام مناسب پارک در سال‌ گذشته اشاره کرد و ادامه داد: براساس توافقنامه‌ای که با معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری صورت گرفته است 10 میلیارد ریال با هدف توسعه واحدهای فن آوری جذب شد که تمامی این مبالغ در اهداف پیش‌بینی شده هزینه شده است.
پارک های علم و فن آوری به عنوان یکی از مهمترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت های دانش بنیان است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فن آوری به فعالیت های فن آوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسات متکی بر فن آوری است.
تنها 2 سال از ایجاد پارک علم و فن آوری در استان اردبیل می گذرد، برخی از استان ها از این فرصت تاثیرگذار در مسیر پیشرفت سال هاست بهره جستند اما اردبیل برای رسیدن به دیگر مناطق نیاز به کمک های ویژه دارد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.