کریم خسروی روز سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان افزود: گندم شهرستان بیله سوار جز مرغوب ترین گندم های تولیدی در کشور است.
او همچنین گفت: واحدهای نانوایی باید برخی جوانب از جمله نصب نرخ نامه در معرض دید ، رعایت وزن ‌های مصوب ، رعایت قیمت ‌های مصوب برای نان ، استفاده از ترازو در فروش نان‌ هایی که قیمت آنها بر اساس وزن نان تعیین شده و نیز استفاده از آردهای با درصدهای سبوس‌گیری مصوب و ابلاغ شده برای هر رسته را رعایت کنند.
وی افزود: کمیت و کیفیت عرضه نان نسبت به گذشته خیلی مطلوب شده و هیچ واحد نانوایی بدون مجوز نباید فعالیت داشته باشد ، در غیر این صورت امور صنفی و اتحادیه باید جوابگوی مسوولیت و وظایف خود باشند
او اظهار کرد: نهادهای اجرایی مسوول هستند نسبت به استاندارد سازی ، نظارت بر فرآوری نان و ارتقای کیفیت آن و همچنین بهداشت و استاندارد بودن فضای فیزیکی نانوایی ها اقدام و نظارت کنند.
خسروی با بیان اینکه استمرار بازرسی ‌ها باعث افزایش کیفیت نان خواهد شد تشریح کرد: رها کردن نانوایی ‌ها عواقب سنگینی دارد و باید بر نظافت محیط کار و فردی متصدیان نظارت مستمر باشد.
وی خواستار کنترل و شفاف سازی نحوه توزیع آرد خام شد و افزود: با توجه اینکه اغلب جمعیت این شهرستان عشایر نشین هستند باید سهمیه آرد با نظارت دقیق و به صورت عادلانه توزیع شود تا حقوق عشایر نشینان ضایع نشود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، قادرآقایی سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت بیله سوار نیز گفت: 120 واحد نانوایی در این شهرستان مستقر هستند که فعالیت تمام این واحدها توسط گروه های بازرسی مورد بازدید قرار می گیرد.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم فروشی ، گران فروشی و نیز عدم رعایت مسائل بهداشتی مراتب را با استفاده از سامانه 124 به اطلاع بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت برسانند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
بیش از 700 دستگاه کمباین و یک هزار کامیون و ماشین آلات حمل محصولات کشاورزی در بیله سوار مغان فعال هستند و برداشت گندم کشاورزان در 77 هزار هکتار از مزارع این شهرستان انجام می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.