آیت الله سیدحسن عاملی در دیدار با شورای سردبیری نشریه آیینه اردبیل افزود: در شرایط کنونی نشریات و اهالی قلم می بایست نسبت به پاکسازی فضای رسانه های مجازی و مکتوب از برخی بداخلاقی ها همت گمارند و سالم سازی فضای رسانه ای استان را در دستور کار خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: صیانت از حریت رسانه ها یک وظیفه اصلی اهالی رسانه است و می بایست در این خصوص با اتحاد و همدلی و پشتیبانی صنفی و همچنین جلب کمک متولیان فرهنگی از این اصل پشتیبانی شود.
وی گفت: قابلیت ها و ظرفیت های استان اردبیل را معرفی کنید و نسبت به جلب مشارکت مردمی در توسعه استان حساس باشید.
آیت الله سیدحسن عاملی با اشاره به اینکه نگاه نشریات محلی به دلیل مرزی بودن استان نباید صرفا بومی و محلی باشد افزود: مسائل منطقه باید برای نشریات مهم باشد و تحلیل رویدادهای منطقه و کشورهای همسایه پیشرو باشد.
نماینده ولی فقیه در استاناردبیل بیان کرد: به عنوان یک نشریه مردمی باید ملاحظات سیاسی را گنار گذاشته و در بزنگاه های سیاسی و اجتماعی سخنگوی مردم باشد.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم به کمک و راهنمایی نخبگان جامعه نیاز دارند و رسانه ها و بویژه مطبوعات باید با جلب نخبگان زمینه ساز این امر مهم باشند.
امام جمعه اردبیل به لزوم توجه ویژه به زبان مادری و نقش مهم اهالی فرهنگ و رسانه در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تدوین لغت نامه کامل و اصیل زبان آذری را در دستور کار قرار داده ایم و در این زمینه تمام اهالی فرهنگی و ادبی استان یاریگر باشد. در حالی که به نظر می رسد لغت نامه های موجود تلفیقی از لغات روسی و استانبولی می باشد این لغت نامه کمک شایانی برای احیای زبان اصیل آذری خواهد کرد.
خبرنگار : گیتی طالبی **انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.