به گزارش ایرنا ، منصور عالیقدر روز یکشنبه در نشستی با فرماندار سرعین افزود: اقدامات لازم برای مرمت و تبدیل روستای کنزق به یک جاذبه تاریخی در سطح ملی آغاز شده است.
وی تشریح کرد: غارهای زیرزمینی سرعین تاکنون ناشناخته مانده و باید بیش از این معرفی شود تا حضور گردشگران داخلی و خارجی را در این مجموعه زیبا در اطراف روستای کنزق شاهد باشیم.
او اظهار کرد: گردشگری چرخه ای است که در آن ایجاد جاذبه های گردشگری منجر به تولید گردشگرمی شود و این مهم هم نیاز به ایجاد امکانات رفاهی و اقامتی را فراهم می کند.
غارهای باستانی کنزق در روستای کنزق شهر توریستی سرعین استان اردبیل واقع شده است.
این محوطه باستانی شامل قبرستان تاریخی ، تپه و دخمه های صخره ای به هم پیوسته ای است که شواهد سطحی ارضی محوطه نشانگر استقرار قبل از اسلام می باشد در دوره های اسلامی روی محوطه قدیمی خانه چینه ای و خشتی دوره متاخر ساخته و به عنوان محل زندگی استفاده می شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سرعین هم گفت: در این شهرستان بیش از 50 هنرمند در حوزه صنایع دستی شناسایی و برای آنها پروانه تولیدی صادر شده است.
جهانگیر شهبازی افزود: همزمان با روز جهانی صنایع دستی و در راستای گرامیداشت این روز نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در هتل تماشای سرعین با حضور معاون فرماندار و اعضای هیات مدیره جامعه مراکز اقامتی استان افتتاح شد.
وی تصریح کرد: در این غرفه که به مساحت حدود 15 متر دایر شده محصولات هنرمندان صنایع دستی از قبیل ورنی ، گلیم ، جاجیم و سایر محصولات به معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.