به گزارش ایرنا،مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل افزود: چغندرکاران خسارت دیده 0این منطقه صد در صد خسارت وارده به زراعت خود را دریافت می کنند.
وی بیان کرد:سال گذشته 2هزار و 794 هکتار زراعت چغندرقند پارس آباد در اثر سرمازدگی خسارت دیدکه با پیگیری های بعمل آمده دولت میزان خسارت های وارده را بصورت بلاعوض جبران می کند.
استاندار اردبیل بیمه محضولات کشاورزی را ضروری خواند و گفت: یکی از راهکارهای لازم برای جبران خسارت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن محصولات کشاورزی است که باید کشاورزان به موقع محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت غرامت آن از سوی بیمه پرداخت شود.
خدابخش اضافه کرد: امسال 2 هزار و 100هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد به کشت چغندر قند اختصاص یافته است و پیش بینی می شود 105 هزار تن محصول چغند قند استحصال شود.
وی با اشاره به توانمندی های شهرستان پارس آباد در تولید قند و شکر و فرآورده های جانبی چغندرقند، گفت: کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدمتی بیش از نیم قرن توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله را داشته و می تواند در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در افزایش سودآوری این محصول برای منطقه موثر باشد.
خدابخش افزود: محصول چغندرقند برداشت شده از اراضی شهرستان به منظور تولید محصولات مرتبط با چغندر قند و رفع نیازهای بازار عرضه و مصرف می شود.
عملیات برداشت چغندرقند در شهرستان پارس آباد هر سال از 25 مهر آغاز می شود.
پارس آباد مغان در 230کیلومتری اردبیل در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.