استاندار اردبیل بر ضرورت سرمایه گذاری و ایجاد اشتعال در بحث صنایع دستی تاکید کرد و گفت: دولت آماده است تا تمام زیرساخت‌های لازم در بحث توسعه تولید صنایع دستی را فراهم کند
.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، مجید خدابخش در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی در اردبیل با بیان این مطلب گفت: کار آفرینی ، توسعه تولید و اشتغال در حوزه صنایع دستی نمونه از اقتصاد مقاومتی است که در سال جدید به آن تاکید شده است بطوریکه در سال جاری 600 میلیارد ریال برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید بسترهای لازم را برای توسعه، تولید، و عرضه صنایع دستی استان را به بازارهای جهانی فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت به صورت مستقیم ایجاد شغل نیست بلکه دولت با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه اشتغال را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم متولیان امر در حوزه صنایع دستی بتوانند برنامه ریزی‌های لازم را برای تعریف   ۱۰ هزار شغل در این حوزه داشته باشند، بطوریکه دولت نیز تعهد می‌کند در راستای تامین زیر ساخت‌های لازم آن تلاش کند..

وی با بیان اینکه در استان اردبیل بیش از 70 هزار شاغل در حوزه صنایع دستی وجود دارد، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای ارائه شده 62 رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است که امیداریم با برنامه ریزی منسجم از سوی متولیان این امر رونق و توسعه اقتصادی در منطقه بوجود بیاید.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در حوزه صنایع دستی و گردشگری از ظرفیتهای خوبی برخوردار است، یادآور شد: به طور مثال در حوزه فرش اردبیل  ظرفیت بسیار خوبی دارد که در راستای ایجاد اشتغال در این حوزه باید شهرک فرش در استان احداث شود.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.