به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در نگارخانه ختایی اردبیل افزود: آمادگی د اریم در این زمینه زیر ساخت ها و نیازمندهای این بخش را برای اشتغال 10 هزار نفر فراهم کنیم تا شاهد رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.
وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال جزو بحث ها و برنامه های دولت است که برای تحقق آن راهکار های مختلفی تدبیر شده و لازم است مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام بیشتری در باره اشتغال و تولید داشته باشند.
استاندار اردبیل گفت: در گذشته تصور مردم بر این بود که دولت خود بصورت مستقیم اشتغال جوانان را محقق کند در حالی که دولت وظیفه اش ایجاد زیر ساخت و حمایت از سرمایه گذاری برای اشتغال است که در این مورد هم مشوق های زیادی را برای سرمایه گذاری اعمال کرده است.
خدابخش با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید محصولات کشاورزی افزود: خوشبختانه بخش خصوصی اقدام خوبی در ارتباط با تولید محصولات کشاورزی از قبیل زعفران و گل محمدی انجام داده است که نمونه آن تولید گل محمدی در روستای خمس خلخال است.
وی راه اندازی شهرک فرش را در اردبیل ضروری خواند و گفت: برای حمایت از صنعتگران فرش تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود.
استاندار اردبیل با اشاره به کارآفرینی در حوزه صنایع دستی استان افزود: کار آفرینی در این حوزه یک نمونه از اقتصاد مقاومتی است اما باید نگرش به این حوزه نگرش اقتصادی باشد تا بتوان محصولات تولیدی را به بازارهای جهانی عرضه کرد .
خدابخش از اختصاص 600 میلیارد ریال برای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل خبر داد و گفت:صنعتگران این حوزه می توانند از ظرفیت فضای مجازی برای عرضه محصولات خود استفاده کنند.
گلیم بافی ، قالی بافی، جاجیم بافی، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است و در این بخش 120 هزار نفر مشغول بکار می باشند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.