به گزارش ایرنا ، مدیرکل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل روز شنبه در این جشن گفت: در هفت ماه گذشته ستاد دیه این استان با پرداخت بیش از 120 میلیارد ریال بدهی زندانیان جرایم مالی غیر عمد زندان های استان موفق به آزادی 278 زندانی مالی شده است.
مراد فتحی افزود: 650 زندانی مالی جرایم مالی غیر عمد در زندان های استان شناسایی شده که تلاش می شود با برگزاری جشن های گلریزان در شهرستان های استان بخشی از بدهی مالی این زندانیان از طریق جذب کمک های مالی مردمی تامین و بخش دیگری نیز از طریق کمک های اعتباری ستاد دیه کشور جذب و برای آزادی زندانیان مالی مورد استفاده قرار بگیرد.
فتحی اظهار کرد: زندانیان مالی مجرم محسوب نشده بلکه یک اتفاق مالی این افراد آبرومند را گرفتار میله های زندان کرده و این اتفاق می تواند برای هر کسی و در هر شرایطی اتفاق بیفتد.
علی رمضان پور ، رئیس دادگستری خلخال نیز در این آئین با قدردانی از مشارکت مردم این شهرستان در کمک به زندانیان مالی در ماه نزول قرآن گفت: برای آزادی 24 زندانی مالی خلخال 11 میلیارد ریال نیاز است که بخشی از این مبلغ با جمع آوری بیش از 500 میلیون ریال کمک های مردم خلخال در جشن گلریزان تامین شد.
او افزود: انتظار می رود مابقی بدهی نیز از محل کمک های اعتباری ستاد دیه استان اردبیل و مرکز کشور تامین و زمینه آزادی زندانیان مالی زندان خلخال از زندان فراهم شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته با پرداخت 9 میلیارد ریال بدهی از سوی ستاد دیه استان زمینه آزادی پنج زندانی مالی زندان خلخال فراهم شده اظهار کرد: اصل بدهی این زندانیان بیش از 30 میلیارد ریال بوده که با تلاش اعضای یاوران ستاد دیه خلخال و ستاد دیه استان اردبیل و با جلب رضایت شاکیان مبنی بر گذشت بخشی از طلب خود این مبلغ به 11 میلیارد ریال کاهش یافته است.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال هم از زندانیان مالی به عنوان افراد غیر مجرم یاد کرده که به علت وقوع حوادث ناخواسته گرفتار زندان شده و نیاز به کمک برای آزادی از زندان و بازگشت به آغوش خانواده دارند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
در زندان های استان اردبیل 630 محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.