به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی تسهیلات کم بهره با سود 18 درصد ارایه می شود که 15 درصد آن را دولت و سه درصد دیگر را بخش خصوصی متقبل می شود.
وی اضافه کرد : این اقدام با هدف توسعه مناطق محروم و نقاط مرزی استان انجام می گیرد .
استاندار اردبیل بیان کرد: توسعه این استان بر روی سرمایه گذاری بخش خصوصی متمرکز شده و با هدایت و تعدیل دیدگاه ها مشارکت مردم و بخش خصوصی در مقایسه با سال های گذشته بیشتر شده است.
وی افزود: از زمان آغاز به کار دولت، آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه گذاری اعلام کرده ایم و زمینه و بستر هم برای سرمایه گذاران در بخش های مختلف در نقاط مختلف استان اردبیل مهیا شده است.
استاندار اردبیل با اشاره به توزیع اعتبار عمرانی سال 96 افزود: اعتبار عمرانی امسال استان 2هزار و 610 میلیارد ریال است که سهم هر شهرستان به تفکیک مشخص شده است .
خدابخش در خصوص پرداخت مطالبات شهرداری از دستگاههای اجرایی استان نیز گفت: کل مطالبه شهرداری از دستگاهها ی اجرایی 230 میلیارد ریال است که تخصیص لازم صورت گرفته وبزودی پرداخت می شود .
وی بیان کرد: دستگاههای اجرایی باید در احداث ساختمان های اداری با شهرداری هماهنگی لازم را داشته اقدام به دریافت پروانه کنند.
استاندار اردبیل بابیان اینکه هر گونه احداث مستلزم اخذ پروانه از شهرداری است افزود: در صورت اقدام به موقع در اخذ پروانه مشکلی برای دستگاهها بوجود نمی آید .
خدابخش در خصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان استان نیز افزود: سال گذشته مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش پرداخت شد اما مطالبات بازنشستگان دیگر ادارت به تعویق افتاده که باید پرداخت آن تسریع شود.
وی استفاده بهینه از انرژی در استان را ضروری خواند وافزود: برای استفاده بهینه از برق وصرفه جویی از آن باید به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفت.
استاندار اردبیل درباره اختصاص کمک های فنی واعتباری به واحد های تولیدی استان نیز افزود: در قانون بودجه سال جاری مصوب شده است تا شورای برنامه‌ریزی استان‌ها 20 درصد از اعتبارات استانی را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی مشکل‌دار اختصاص دهد.
خدابخش میزان اختصاص کمک های فنی و اعتباری از این محل را 600 میلیار ریال اعلام کرد و گفت : اختصاص این مبلغ تقویت تولید واشتغال را دراین استان به همراه خواهد داشت .
در این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی مشکلات موجود درارتباط با اعتبارات را مطرح و نسبت به رفع آن تصمیم گیری شد .
در سال گذشته با ارایه تسهیلات به واحدهای راکد حدود 240 واحد تولیدی در استان از رکود خارج و فعال شدند.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.