سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: در سه حوزه پزشکی با تاکید بر پزشکی سلامت، کشاورزی با تاکید بر گیاهان دارویی و گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت فعالیت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مهران اوچی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ضمن تقدیر از حسن اعتماد رئیس جهاددانشگاهی کشور به وی، گفت: جهاددانشگاهی با توجه به سرفصل‌های برنامه ششم که به طرح‌های کاربردی و فناورانه و اجرای برنامه‌های بکارگیری یافته‌های پژوهشی و همکاری با سازمان‌های تحقیقاتی با تاسی از این دستورالعمل و با در نظر گرفتن دغدغه‌های استان در حوزه پژوهش فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سه حوزه پزشکی با تاکید بر پزشکی سلامت، کشاورزی با تاکید بر گیاهان دارویی و گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت فعالیت خواهیم کرد، افزود: در حوزه کشاورزی اهلی‌سازی، کشت و توسعه گیاهان بومی استان از جمله فندق و بابونه در اولویت خواهد بود.

اوچی با بیان اینکه اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود، تصریح کرد: جذب گردشگر هدفمند در قالب توریسم سلامت در استان مدنظر خواهد بود.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه آموزشی در بحث آموزش‌های تخصصی به سمت توسعه حرکت خواهیم کرد، گفت: در حوزه فرهنگی نیز ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی، به ویژه توجه به منویات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در راستای توجه ویژه به حوزه علوم قرآنی مدنظر ما خواهد بود.

وی خبرگزاری‌های دانشجویان ایران(ایسنا)، بین‌المللی قرآن(ایکنا) و مرکز افکارسنجی ایسپا را به عنوان بازوان توانمند جهاددانشگاهی در خدمت به دستگاه‌های اجرایی و مردم فهیم اردبیل عنوان و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با واحدها‌، مراکز، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌های مختلف در حوزه‌های مختلفی از جمله طراحی و ساخت دکل‌ها و مته‌های حفاری، الکتروموتورها و غیره است.

اوچی با انجام کارهای ارزشمند در حوزه سلامت باروری و ارائه خدمات پزشکی با استفاده از سلول‌های بنیادی توسط جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: توسعه و ارتقای جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل حمایت جهادوارانه مسئولان استان را می‌طلبد تا شاهد فعالیت‌های ارزشمند و در حد و شان مردم استان باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خواستار حل مشکل فضای فیزیکی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل شد و گفت: این مرکز تاکنون بیش از 25 هزار نفر بیمار پذیرش کرده و شاهد تولید 181 نوزاد بوده است.

وی با اشاره به تصویب اجرای دو پروژه مهم تولید اسانس و نشاسته در جهاددانشگاهی، خواستار تسریع در اختصاص اعتبارات لازم در این بخش شد.

اوچی همچنین خواستار تسریع در روند واگذاری زمین برای ایجاد کشت و صنعت تخصصی گیاهان دارویی شد و افزود: همچنین منتظر تخصیص اعتبار ریالی لازم برای شروع پروژه مجتمع تحقیقاتی و فرهنگی جهاددانشگاهی در سرعین هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.