علی رمضان پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آزادی 27 زندانی جرایم مالی غیر عمد زندان خلخال 17 میلیارد و 750 میلیون ریال نیاز است و انتظار می رود بخشی از این مبلغ در جشن گلریزان و بخشی نیز از سوی ستاد دیه استان اردبیل تامین شود.
وی با دعوت از اهالی مومن و روزه دار خلخال برای شرکت در جشن گلریزان گفت: این مراسم شب جمعه 19 خرداد ساعت 22 در سالن سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی ، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال برگزار خواهد شد.
رمضان پور اظهار کرد: با توجه به اینکه کمک های مالی ستاد دیه استان چند برابر کمک های جمع آوری شده مردمی در جشن های گلریزان در سال های گذشته بوده و در حالی که مبالغ جمع آوری شده کمک های خیرین خلخال در جشن گلریزان سال گذشته 400 میلیون ریال بود بیش از 9 میلیارد ریال کمک مالی از سوی ستاد دیه برای آزادی 12 زندانی مالی زندان خلخال پرداخت شد.
او افزود: علاوه بر این با تلاش اعضای این ستاد و ستاد فرعی دیه شهرستان بیش از هشت میلیارد ریال نیز شاکیان از طلب خود گذشت کرده اند.
وی با بیان اینکه هر اتفاق ساده ای می تواند افراد جامعه را ناخواسته گرفتار میله های زندان کند گفت: زندانیان جرایم مالی زندان خلخال افرادی هستند که در اثر حوادث مختلف گرفتار زندان شده و نگاه مثبت جامعه به این گونه زندانیان مالی می تواند منجر به آزادی آنها شود.
رئیس دادگستری خلخال تشریح کرد: با وجود کسب رتبه اول زندان خلخال در بین شهرستان های استان اردبیل و در زمینه کاهش جمعیت کیفری در 2 سال گذشته تعداد پرونده های تشکیل شده چند برابر سال های گذشته است طوری که در سال گذشته بیش از 18 هزار پرونده در این دادگستری تشکیل و رسیدگی شد که در مقایسه با سال ما قبل آن سه هزار پرونده افزایش داشته است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
در زندان های استان اردبیل 630 محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.