به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: این مشوق ها می تواند شامل ارائه تسهیلات با بهره بانکی کمتر و مواردی از این قبیل باشد که دولت می تواند با در نظر گرفتن آنها افراد بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در حوزه های تولید و ایجاد فضاهای کسب و کار جدید تشویق کند.
او گفت: در نرخ سود تسهیلات ارائه شده به متقاضیان سرمایه گذاری در امور گردشگری در مناطق محروم نسبت به نرخ این تسهیلات در مناطق مشهور سیاحتی مانند شهر سرعین باید به مراتب پایین تر باشد تا با صرفه اقتصادی که به دنبال دارد افراد بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در نقاط کم برخوردار متمایل کند.
وی سه شهرستان خلخال ، کوثر و گرمی در استان اردبیل را از نقاط کم برخوردار این استان دانست و افزود: به منظور جلوگیری از مهاجرت ساکنان این شهرستان ها به شهرهای بزرگ این مناطق باید در اولویت سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار بگیرند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل همچنین با بیان اینکه ارگان ها و اداره های دولتی امکان و توان ایجاد اشتغال را ندارند گفت: دستگاههای اجرایی فقط می توانند امکانات ، فضا و راهنمایی های لازم را برای آن عده از متقاضیان بخش خصوصی که کارآفرین نبوده و به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال نیستند ارائه دهند.
خدابخش افزود: راهنمایی و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران از موارد مهمی است که ارگان های ذیربط باید به واسطه آن ضمن حمایت از سرمایه گذاران از ایجاد مشکل های احتمالی در آینده در مسیر تولید جلوگیری کنند.
او با اشاره به اینکه امسال 25 درصد از اعتبارهای عمرانی به عنوان کمک های فنی به سرمایه گذاری هایی که در ارتباط با ایجاد اشتغال و فضاهای کسب و کار انجام می شوند در نظر گرفته شده گفت: مبلغ آن در اردبیل 600 میلیارد ریال است که با جمع بندی های مشخص برای این منظور هزینه خواهد شد.
وی اردبیل را از لحاظ دارا بودن نمونه های موفق کسب و کار و کار آفرینی از استان های مطرح ایران ذکر و اظهار کرد: بهتر است این نمونه ها مورد توجه ارگان ها و اداره های ذیربط قرار بگیرند.
به گزارش ایرنا ، مدیرکل رفاه ، کار و تعاون استان و جمعی از مدیران و کارشناسان هم در این نشست پیشنهادها و مشکل هایشان را در ارتباط با موضوع اشتغال و کسب و کار مطرح کردند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.