شاپور ابری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: طرح های تولیدی در بخش آب و کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی از جمله طرح هایی هستند که می توانند تسهیلات سرمایه در گردش از پست بانک با نرخ سود 10 درصد دریافت کنند .
وی بااشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و توسعه کارآفرینی افزود: پست بانک استان در اجرای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برای توسعه کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان آمادگی خود را در حمایت مالی از کارآفرینان در ایجاد و راه اندازی واحدهای تولیدی اعلام کرده است .
وی گفت: طرح های مربوط به بخش آب ،کشاورزی ،منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی ،طرح های دانش بنیان ،طرح های مربوط به نفت و گاز ، پتروشیمی و حمل و نقل ریلی از جمله طرح هایی هستند که پست بانک استان اردبیل اماده ارایه تسهیلات برای کارآفرینی در این حوزه ها می باشد .
ابری در خصوص ارائه تسهیلات ایجادی و احداثی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته افزود: طرح های زیست محیطی و منابع طبیعی ،خدمات مکانیزه کشاورزی ،طرح های تامین ،تصفیه و انتقال آب ،طرح های زیر بخش شیلات و طرح گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای از جمله طرح هایی هستند که می توانند تسهیلات ایجادی و احداثی را با نرخ 10 درصد دریافت کنند .
ابری بیان کرد: علاوه بر این ها طرح های مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و طرح های دانش بنیان در تمام مناطق از تسهیلات سرمایه در گردش پست بانک می توانند بهر مند شوند .
مدیر شعب پست بانک استان اردبیل بااشاره به ایجاد دفاتر پست بانک (ICT) در استان افزود: پست بانک بعنوان گسترده ترین شبکه بانکی کشور خدمات قابل توجهی را در روستاها انجام داده است و در این استان هم 320 دفاتر ICT راه اندازی شده است .
ابری گفت: در استان اردبیل هشت شعبه ،یک باجه ،320 دفاتر ICT و 110 دفاتر شهری در بیش از 450 نقطه خدمات لازم را به مردم ارائه می دهند.
وی بااشاره به اهداف ایجاد دفاتر روستایی افزود: دسترسی آسان مردم به خدمات بانکی ،کاهش تصدی گری دولت و کاهش هزینه های مردم در دسترسی به بانک از جمله اهداف این دفاتر می باشد.
ابری از راه اندازی 25 دستگاه خود پرداز در روستاها خبر داد و گفت:این دستگاه ها در 25 روستا راه اندازی می شود که 6 مورد آن تا فردا و بقیه هم تا پایان این ماه در روستاها راه اندازی خواهد شد.
پست بانک اولین بانک دولتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است و اولین بانکی است که مجوز فعالیت در حوزه دفاتر آی سی تی شهری و روستایی را دارد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.