آرام حلیم روز سه شنبه در نشستی با مدیر کل فنی و حرفه ای استان اردبیل افزود: تمام اقشار به ویژه جوانان ، دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان باید از ظرفیت آموزش فنی و حرفه ‌ای استفاده کنند و کاری که سازمان فنی و حرفه ای با ارائه و آموزش مهارت به جوانان انجام می ‌دهد از کار دیگر سازمان ‌ها در زمینه اشتغال موثرتر است.
وی آموزش های مهارتی را در توسعه و کاهش بیکاری مهم دانست و اظهار کرد: بدون توجه به مهارت‌ افزایی نمی‌ توان به اهداف در حوزه اشتغال و تولید دست یافت زیرا مدرک‌ گرایی جوابگوی نیاز توسعه نیست.
او گفت: با تکمیل ساختمان فنی و حرفه ای بخش جعفرآباد پنج کارگاه آموزشی در این بخش فعال خواهد بود.
وی افزود: تاکنون یک میلیارد و 860 میلیون ریال برای ساختمان فنی و حرفه ای بخش جعفرآباد هزینه شده و پیش بینی می شود برای تکمیل این مجموعه 2 میلیارد ریال نیز هزینه شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 700نفر در قالب 30 رشته از طریق سازمان فنی و حرفه ای شهرستان بیله سوار گواهی نامه مهارت فنی و حرفه ای دریافت کردند که پیش بینی می شود امسال با افزایش کلاس های مهارت آموزی این افراد افزایش یابد.
محمد پورقلی افزود: در سال گذشته 172 هزار و 699 ساعت آموزش مهارت فنی و حرفه ای در بیله سوار ارائه شده و سهم استقبال بانوان از مهارت ها در این شهرستان بیشتر از آقایان بوده است.
او اظهار کرد: رشته های خدماتی ، خیاطی ، بافندگی ، آرایشگری و کامپیوتر بیشترین مهارت آموز را داشته است.
پورقلی با اشاره به اینکه کلید اشتغال در مهارت نهفته است اظهار داشت: اجرای طرح‌ های اشتغال‌ زایی با مهارت ‌افزایی پیوند ناگسستنی دارد که در این راستا حرفه ‌های مختلف برای افزایش مهارت ‌آموزی در این اداره کل تدوین و اجرایی شده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار، افزود: این طرح قدم بزرگی در حل مشکل اشتغال جامعه جوان خواهد بود و انتقال آموزه های حرفه ای و مهارتی از استادکار به شاگرد می تواند به عنوان یکی از راهکارهای سریع و بدون هزینه در موضوع آموزش های حرفه ای و شغلی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: رویکرد سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سال های گذشته متحول تر شده و این سازمان همکاری و تفاهم نامه های مختلفی با کمیته امداد امام خمینی (ره) ، آموزش و پرورش ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مراکز دانشگاهی در استان داشته است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.