به گزارش ایرنا، حسین پیرموذن روز شنبه در جلسه دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی بدلیل بالابودن نرخ تسهیلات بانکی نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وی بیان کرد: تسهیلات پرداختی بیتشر شامل بنگاه های بزرگ است و بنگاه های کوچک کمتر مورد توجه بانک ها قرار می گیرند.
پیرموذن با بیان اینکه باید موانع واحدهای تولیدی در این استان شناسایی شده و نسبت به رفع آن اقدام شود افزود:با شناسایی موانع واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال حمایت لازم ازسرمایه گذاران انجام می گیرد تا بدون دغدغه نسبت به اشتغالزایی اقدام کنند.
پیرموذن بیان کرد: در راستای سیاست های ابلاغی مقام رهبری در باره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عزم جدی در دولت صورت گرفته و لازم است نهادهای نظارتی و مدیران قضایی با تعامل بیشتر با دستگاه های اجرایی مشکلات فعالان بخش خصوصی را رصد کرده و حمایت لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه فضای کسب و کار تا حدودی در دولت تدبیر و امید بهبود یافته افزود: هر چند در این دولت شاهد فعال شدن واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال در استان هستیم اما انتظار این است بیش از این از واحدهای تولیدی حمایت شود و بانک ها حمایت خود را در ارتباط با ارائه تسهیلات دریغ نکنند.
پیرموذن با بیان اینکه سال گذشته هزار و 89 طرح و واحد تولیدی دارای پروانه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: 54 درصد از تسهیلات به واحدهای فعال پرداخت شده است.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفتند که از تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.