به گزارش ایرنا، در استان اردبیل نیز بر اساس راهبرد اعلامی مقام معظم رهبری تاکید دولت بر این است تا تولید واشتغال در دستو رکار قرار گرفته و هر دستگاهی برنامه زمان بندی شده خود را در ارتباط با این دو محور اساسی اجرایی سازد .
پارسال موفقیت های خوبی در ارتباط با برنامه های دولت تدبیر و امید در اجرایی کردن راهبرد 'اقتصاد مقاومتی واقدام وعمل' بدست امده و واحد های تولیدی قابل توجهی از رکود خارج شدند که مورد توجه و رضایت صاحبان صنایع وواحد های تولیدی استان قرار گرفت و امسال نیز که به سال اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده امیدهای جوانان وصاحبان واحد های تولیدی برای اشتغال وتولید دو چندان شده است.

** موج تولید و اشتغال در استان اردبیل ایجاد می شود
مجید خدابخش استاندار اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال بنام سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده و بر این اساس تلاش می شود موج اشتغال و تولید در این استان ایجاد شود.
وی افزود: برای تحقق شعار امسال باید تمام مدیران دستگاههای اجرایی فعالیت خود را بیشتر کرده و با بررسی مشکلات به رفع موانع تولید در استان اقدام شود.
خدابخش با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید رفع بیکاری در کشور است، گفت: این دولت برای رفع بیکاری و اشتغال جوانان گام موثری را برداشته و مطابق این رویکرد مدیران دستگاههای اجرایی باید تولید و اشتغال را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.
استاندار اردبیل خواستار رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی شد و افزود: برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود اقدام موثر در استان صورت گرفته اما لازم است بیش از گذشته برای بررسی مشکلات واحدهای تولید ورفع موانع تولید تلاش کرد.
خدابخش با بیان اینکه موانع تولید مخل تولید است افزود: برای اشتغال زایی در استان باید گره های کور اقتصادی با تعدیل دیدگاهها و رویکردهای اقتصادی باز شود.
او سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری در زمینه های مختلف بویژه کشاورزی و گردشگری افزایش یافته اما لازم است برای تولید واشتغال بیشتر بخش کشاورزی وگردشگری استان را رونق بخشید.

** دولت اشتغال و تولید را اساس کار خود قرارداده است
محمد فیضی نماینده مردم اردبیل ، نیر ،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم در این باره به ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید تحقق شعار امسال را اساس کار خود قرارداده و مدیران استانی هم باید همسو با این دولت برنامه های خود را معطوف به اشتغال وتولید کنند.
وی افزود: به نظر من تمرکز بر روی مسائل مهم و دوری از جلسه های رفع تکلیفی و دستور جلسه کلی باید اساس کار دولت و مجلس باشد چرا که جنس پیشرفت در هر عرصه ای باور به تولید و اشتغال است که باید نصب العین تمامی برنامه های ما باشد.
نماینده اردبیل بیان کرد: بر این اساس مدیران دستگاه های اجرایی باید برای تولید و اشتغال اقدامات عملی انجام دهند و از کارهای تکراری و حضور در جلسه های غیرمفید که غیر از اتلاف وقت فایده ای ندارد پرهیز کنند.
فیضی ادامه داد: تمام مدیران دستگا ههای اجرایی باید همگام با دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال حرکت کرده و با برنامه ریزی و هدف گذاری در رفع بیکاری اقدام های موثری را انجام دهند.
وی اضافه کرد: دولت و مجلس با تعامل همدیگر در تحقق شعار امسال مصمم هستند و ضروری است نظام اداری آمادگی پذیرش تفکر ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید را داشته باشد.
نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید و اشتغال ارکان اصلی اقتصاد است، افزود: تولید و اشتغال مکمل هم هستند که ایجاد آن مستلزم تغییر نگرش مدیران و توانمند سازی تشکیلات اداری به منظور پذیرش ایده های جدید است.
فیضی گفت: اشتغال زایی در کشور مستلزم افزایش تولیدات داخلی است و تا زمانی که تولید داخلی افزایش نیابد اشتغال در کشور ایجاد نخواهد شد.
وی بیان کرد: علاوه بر افزایش تولیدات داخلی از طریق سرمایه گذاری خارجی هم می توان شاهد اشتغال زایی در کشور شد بطوریکه می توان از طریق فاینانس خارجی و هم فاینانس مشارکتی با شرکت های خارجی و حتی سرمایه گذاری مستقیم خارجی تولیدات کشور را افزایش داد.

**کتابچه اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید آماده چاپ و توزیع است
داوود شایقی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل هم در این باره گفت: کتابچه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان اردبیل به عنوان دستورالعمل اجرایی دستگاه های دولتی استان اردبیل آماده چاپ و توزیع است.
وی افزود:تداوم کار دولت تدبیر و امید زمینه رونق اقتصادی و اشتغال و تولید را فراهم می آورد.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل به ارائه گزارش و برنامه های اجرایی دستگاه ها و نهادهای مختلف در باب عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: با جمع بندی این گزارش ها کتابچه امسال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تهیه و چاپ شده و در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.
وی اهمیت اشتغال تولید و سرمایه گذاری را یادآور شد و گفت: در مناطق محروم و روستایی شاهد اجرای طرح کارآفرینی اجتماعی و تامین مالی خرد با همکاری سازمان بهزیستی هستیم که در 67 روستای استان اردبیل 176 گروه با بیش از 2 هزار و 850 نفر عضو شکل گرفته اند.

** تولیدات کشاورزی استان اردبیل رهیافت مناسبی برای تولید و اشتغال است
عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این باره به ایرنا گفت: عملکرد سال گذشته تولیدات کشاورزی این استان رهیافت مناسبی برای تولید و اشتغال است.
وی افزود: این استان در زمینه تولید عدس و کلزا رتبه اول ، سیب زمینی ، سویا ، هلو و شلیل رتبه دوم و تولید عسل رتبه سوم کشوری را دارد و به همین دلیل بخش کشاورزی استان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است.
سروی اظهار کرد: اردبیل همچنین در تولید محصول استراتژیک و اساسی گندم رتبه چهارم، در پرورش گاومیش رتبه دوم و در تولید چغندر قند رتبه پنجم کشوری را دارد که اینگونه اقدامات و امتیازات زمینه مناسبی برای تولید و اشتغال بیشتر دراستان می باشد .
وی افزود: کشاورزان تلاشگر استان در سال گذشته 810 هزار تن سیب زمینی ، 750 هزار تن گندم ، 700 هزار تن علوفه ، 230 هزار تن جو ، 84 هزار تن چغندرقند ، 13 هزار تن کلزا و 23 هزارتن حبوبات تولید کردند که از سقف میزان تولیدات پیش بینی شده در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراتر است.
سروی یکی از ویژگی های بخش کشاورزی استان را اقتصاد کشاورزی مردمی آن دانست و افزود: بیش از 120 هزار بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی فعال هستند.
او افزود: تلاش دست اندرکاران بخش کشاورزی استان این است که اشتغال مولد و درآمد زایی ارزی در این بخش بیش از پیش تقویت شود و اقتصاد کشور را بتوانیم به بهترین نحو ممکن وابستگی تولیدات کشور را نسبت به درآمدهای نفتی کاهش دهیم.
به هر حال قابلیت های غنی استان اردبیل از جمله 380 هزار کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان ، تولید 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی با قابلیت افزایش یک میلیون تن زمینه حضور مقتدر در بازارهای شمالی جمهوری اسلامی ایران و در نتیجه تحقق تولید واشتغال را فراهم کرده و در کنار دیگر قابلیت های استان با برنامه ریزی و مدیریت درست می توان به این مهم نایل شد.
گزارش: یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.