به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش ، عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح ها و پروژه های عمران شهری اردبیل در گفت و گوی کوتاه با خبرنگاران افزود: شهرداری اردبیل با وجود محدودیت درآمدها در دو سه سال اخیر کارهای ارزشمندی را در زمینه آبادانی و عمران این شهر آغاز کرده است و با بهره برداری از آنها در آینده نزدیک چهره شهر دگرگون خواهد شد.
وی در زمینه پل روگذر قدس به عنوان بزرگترین و مهمترین طرح شهرداری اردبیل گفت: باوجود بعضی محدودیت ها و ازجمله شرایط نامساعد جوی اردبیل که در اکثر ماهها امکان کار و فعالیت های عمرانی را سلب می نماید پل روگذر قدس این شهر از پیشرفت قابل قبول برخوردار است.
وی افزود : مجریان پل روگذر قدس اردبیل قول داده اند که این طرح عظیم را در هفته دولت سال 1397 مورد بهره برداری قرار دهند که بطور یقین با بهره برداری از آن از بار ترافیکی گذرگاههای پرتردد پیرامون این پل به حجم زیادی کاسته خواهد شد.
خدابخش ، در پایان بازدید از دیگر طرح های عمران شهری شهرداری اردبیل از جمله پل غیر همسطح داروپخش ؛ ورودی های مجتمع فرهنگی ؛ ورزشی و تفریحی شورابیل و میدان واقع در تقاطع اردبیل به نیار با بیان اینکه از عملکرد شهرداری اردبیل راضی هست اظهار کرد : امید است بهره برداری از این طرح ها در جلب رضایت مردم تاثیر مثبت دا شته باشد.
شهردار اردبیل نیز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت : پل روگذر قدس اردبیل در زمان حاضر 30 درصد پیشرفت دارد اما به خاطر مشکل ناشی از سختی فصول سرد گذشته و طولانی شدن شرایط زمستانی حدود 10 درصد از برنامه زمانبندی عقب است.
حمید لطف اللهیان افزود: باتوجه به شتابی که کارهای مربوط به عملیات اجرایی پل روگذر قدس اردبیل از اردیبهشت ماه امسال به خود گرفته انتظار می رود که این عقب ماندگی در پیشرفت این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن طی روزهای آینده جبران شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا پروژه پل روگذر قدس اردبیل در هفت فاز اجرا می شود و مجموع مساحت آن 72 هزار متر مربع است.
مجریان این طرح پیش بینی می کنند که رینگ آن در نهایت تا 15 تیر ماه امسال راه اندازی و مجموع طرح در هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.
طرح پل غیر همسطح داروپخش نیز به طول 476 متر دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باوجود آنکه حدود یک ماه از برنامه زمانبندی عقب مانده اما انتظار می رود در مجموع در هفته دولت امسال آماده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
میدان مربوط به تقاطع اردبیل به روستای نیار نیز که در بزرگراه مربوط به کمربندی دوم اردبیل اجرا شده قبل از اجرای این طرح یکی از خطرناکترین گذرگاههای این شهر بود که به خاطر نامناسب بودن این تقاطع حوادث رانندگی دلخراشی در آن به وقوع پیوسته و منجر به فوت و مصدومیت رهگذران پیاده و سواره می شد.
اردبیل به عنوان مرکز این استان حدود 6 هزار و 500 هکتار مساحت و 550 هزار نفر جمعیت دارد که در چند سال اخیر رشد قابل توجه داشته و به یک کلان شهر تبدیل و با همه مشکل ها و معضل های مربوط به شهرهای بزرگ مواجه شده است.
6019/6016
خبرنگار: مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.