استاندار اردبیل گفت: مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی به اپراتورها و ادارات خدمات ارائه کند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مجید خدابخش در هشتمین نشست با اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بازار فضای مجازی بازاری 40 هزار میلیارد تومانی است که با توجه به اینکه استان اردبیل 1.5 درصد جمعیت کشور را دارد، می تواند بازار 600 میلیارد تومانی برای استان اردبیل به ارمغان آورد .

وی با اشاره به فعالیت های مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: این مرکز می‌تواند با اپراتورها و ادارات مختلف قرارداد بسته و به آنها خدمات ارائه کند .

خدابخش ادامه داد: برای شروع کار می‌توان با شرکت‌های کوچک همکاری را شروع کرد تا به مرور شرکت‌های بزرگ خود به خود راغب به همکاری با این مرکز شوند .

وی با اشاره به اینکه امروز در تمامی روستاهای استان اینترنت وجود دارد، تاکید کرد: این قابلیت را باید به سمت اشتغالزایی سوق داد .

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی تاثیرگذاری بالایی دارد، اظهار کرد: باید از تاثیرگذاری این فضا برای پیشبرد اهداف خود نهایت استفاده را برد .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی تلاش کرده است که خدمات اینترنتی را گسترش دهد، افزود: سرعت خدمات‌دهی اینترنتی و همچنین بروکراسی در این مورد کاهش پیدا می‌کند .

صادقی با اشاره به اینکه در برابر انتقادات و پیشنهادات مقاومت نمی‌کنیم، اضافه کرد: از انتقادات برای رفع ضعف‌های خود استفاده می کنیم و راهکارهای پیشنهادی را به کار می‌گیریم .

محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: پهنای باند دانشگاه را به 100 مگابایت افزایش داده‌ایم و الان 13 هزار اکانت اینترنت در دانشگاه فعال است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه دولت الکترونیک اقداماتی داشته است، ادامه داد: راه‌اندازی سیستم گلستان، سیستم تغذیه، اتصال به اتوماسیون اداری و مواردی از این دست از اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه دولت الکترونیک بوده است .

نریمانی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در بهمن ماه سال 1395 استارت آپ ویکند گردشگری را برگزار کرد، ادامه داد: بیشتر طرح‌های ارائه شده در این استارت آپ در حوزه ICT بود .

گفتنی است در ادامه تعدادی از اساتید به ارائه دیدگاه ها و راهکارهای خود پیرامون توسعه استان در زمینه ICT پرداختند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.