سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت : رمضان، بهترین فرصت برای بهره‌برداری جهت  تزکیه نفس است
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان، در نمازخانه جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل برگزار شد. در این مراسم سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: رمضان، ماه قرب الهی، گریز از خویشتن خویش و هجرت درونی برای سیر در دنیای باطن می‌باشد، پس بهتر است از این ماه بهترین بهره‌برداری را برای تزکیه نفس داشته باشیم.

مهران اوچی اردبیلی روزه­ را بهترین ابزار برای ارزیابی باورها، اخلاص، صدق و صفا خواند و افزود: در ماه میهمانی خداوند می‌توانیم در کنار روزه‌داری با تلاوت قرآن، مناجات و دعا، رسیدگی به مستمندان و سایر اعمال مخصوص این ماه روح‌ و جان‌مان را صیقل دهیم.

وی از برگزاری کارگاه تدبر در قرآن ویژه همکاران در ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: جمع‌خوانی قرآن کریم با حضور همکاران و دانشجویان، سرکشی و مساعدت به نیازمندان و اهدای سبد کالا به همکاران از مهمترین برنامه‌های جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در ماه مبارک رمضان است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر خاطرنشان­کرد: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس است چرا که قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید و دشمنان را مجبور به اعتراف به قدرت دفاعی و نظامی ایران کرد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه پیروزی رزمندگان در این عملیات در سایه  ایمان قلبی و باور جوانان حاصل شد تصریح کرد: در سایه از خودگذشتگی‌های آن دوران و تلاش در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی است که کشور ما در حال حاضر یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار منطقه و جهان است و توانسته است با اقتدار و عزت، قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری فتح نماید.

وی حضور بابصیرت و آگاهانه مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را پشتوانه عظیمی برای کشور دانست و تأکید کرد: این حضور پرشور، انقلاب اسلامی‌مان را در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه استکبارجهانی بیمه کرد.
قرائت آیاتی از قرآن کریم و زیارت عاشورا از بخش‌های دیگر این مراسم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.