حجت ‌الاسلام کریم قیاسی روز یکشنبه در نشست شورای زکات بیله سوار بر ترویج و احیای سنت حسنه زکات تاکید کرد و افزود: همه مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای این فریضه تلاش و تبلیغ کنند.
او گفت: اعتماد سازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است و اگر اعتماد لازم در باره نحوه هزینه ‌کرد زکات در مردم ایجاد شود پرداخت آن افزایش می یابد.
وی اظهار کرد : اگر زکات به درستی در جامعه پرداخت شود هیچ فقیری وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام قیاسی با بیان اینکه زکات سرمایه بزرگ الهی به محرومان است، اضافه کرد: هنوز در جامعه اسلامی از عمل به اصل زکات فاصله زیادی داریم که باید با آگاهی بخشی بیشتر به مردم این فاصله کم شود.
وی اظهار کرد: زکات جمع آوری شده از روستاهای مختلف برای رونق فعالیت هایی با نفع عمومی در همان منطقه خرج می شوند که این اقدام موجب توسعه و آبادنی روستاها می شود.
امام جمعه بیله سوار گفت: باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات تبلیغ شود و حضور پررنگ روحانیون نیز کمک شایانی به تبیین این امر مهم در منطقه خواهد بود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار نیز در این جلسه گفت: وحدت رویه ، فرهنگ سازی ، بسترسازی، تبلیغ و ترویج ، جمع آوری و مصرف زکات وظیفه ای دینی و اسلامی است که بدون حمایت روحانیون ، مبلغین دینی و مسوولان ادارات و نهادها نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
آرام حلیم افزود: در سال گذشته سه میلیارد و 500 میلیون ریال زکات جمع آوری شد که یک میلیارد و 580 میلیون ریال مربوط به سهم فقرا و مابقی مربوط به سهم اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی و عام المنفعه بوده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.